Gå til innhold

Download festival 2007

sekt

Anbefalte innlegg

Downloadfestival

Jau, noen som har tenkt seg dit til sommeren?

Flere som har vært der?

Download er en metalfestival. Kanskje litt mer mainstream i musikken enn wacken etc, men pleier å være mye bra der. Festivalen het monster of metal før.

Største opplevelsen i sommer var vel metallica, opeth og strapping young lad. Det ryktes at metallica kommer tilbake også neste år.

Jeg er rimelig sikker på at det blir tur også neste år for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tool var relativt kjedelig. Man så nesten ikke folka på scenen. Lyden var jo klokkeren og fantastisk, men de kunne like gjerne satt på en tool cd.

metallica derimot. jeg har ikke ord. rett og slett. NYE sanger, hele master of puppetes, fyrverkeri og drøyt mye folk. \,,/

Lenke til kommentar
Tool var relativt kjedelig. Man så nesten ikke folka på scenen. Lyden var jo klokkeren og fantastisk, men de kunne like gjerne satt på en tool cd.

metallica derimot. jeg har ikke ord. rett og slett. NYE sanger, hele master of puppetes, fyrverkeri og drøyt mye folk. \,,/

7431583[/snapback]

Tool er ikke det bandet som tar av på scenen, trodde det var gammelt nytt.

Lenke til kommentar

Denne festivalen var vel mere kjent som Donington Festival helt frem for noen år siden. Det var ansett som den største rene metalfestivalen i verden med godt over 30000 i kapasitet foran hovedscenen, og så godt som alle anerkjente metalband har spilt der. Iron Maiden og AC/DC har kjente liveplater fra Donington, og DVD'r også.

Roskilde var større publikumsmessig, men heller ikke ensrettet mot metal.

Donington startet vel allerede i 1980 med datidens store rockeband, og holdt på til sent på 90-tallet. Guns'n'Roses gjorde seg bekjent ved at 2 fans døde under konserten deres i 1988 da et høytalerkabinett falt ned fra scenen og over publikum. Men festivalen fortsatte etter et par timers pause, utrolig nok. Hvorfor de oppstå pånytt som Download festival vet ikke jeg. Kanskje wikipedia vet?

De fikk jo også konkurranse fra Wacken etterhvert på 90-tallet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tja.. av den lista der er det vel egentlig bare Dream Theater jeg kicker skikkelig på. De kommer nok til Oslo i løpet av høsten uansett, så..det er ikke så nøye.

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å se Manson, faktisk. Fett driv i mange av låtene hans. Within Temptation har jeg sett før, det var ganske kos. Kunne godt ha sett dem igjen. Kunne vært gøy å se hva Dimmu får til i livesituasjon også.

Lenke til kommentar

hmm... det jeg trodde...

for å være helt erlig så syns æ at Korn har blitt mye dårligere i det siste.

Likte ber de gammle sangene feks. freak on a leash og clown.

Ja line upen i fjor var helt vill! mange flere band da.

men tror ikke alle bandene er kommet opp enda. det står at flere artister vill komme :)

Lenke til kommentar

Linkin Park, Iron Maiden, Dream Theater og Slayer ville jeg ha sett. :)

Ellers var det mye annet med kvalitet.

Btw, jeg skjønner meg ikke på Korn, jeg har sikkert hørt det nyeste albumet deres (See You on the Other Side) 15 ganger uten at noe har vekket interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...