Gå til innhold

trenger kritikk til manus

Anbefalte innlegg

Hei, hadde satt pris på om noen kunne gi meg KONSTRUKTIV kritikk, er ny på denne siden så vet ikke hvordan folk pleier å svare, men hvis du ikke liker "uvirkelige" filmer, så kommer du ikke til å like dette manuset, vær så snill ikke svar "jeg liker ikke dette". Hvis du gjør det hvert fall si hvorfor. Takk på forhånd :)

The Mark/Merket (arbeidende tittel)

"Black Diamond Entertainment" sekvensen.

Introduksjons scene hvor kameraet paner sakte og viser flere tomme gater. Under denne sekvensen blir regissør, produsent, manusforfatter, hovedfotograf og skuespillere introdusert.

Fade ut til svart.

Fade inn.

En jente i 17 -22 års alderen som går ensomt nedover en gate. Hun har hette over hodet så man ikke ser ansiktet. En dame går forbi henne, hun ser opp, og ser overasket på henne. Når dama går forbi stopper jenta opp. Hun snur seg går etter dama som nettopp gikk forbi, men stopper opp når dama svinger til høyre/venstre og går inni en bakgate.

Jenta: Nei... (hvisket)

Dette sier henne mens hun strekker hånda svakt i retningen av bakgata, og begynner å løpe mot det. Når hun er nesten ved "inngangen" til bakgaten hører hun et skrik. Hun stopper, setter seg sakte ned og lener seg mot veggen. Lite klipp med tårer som faller på bakken der hun sitter. En mann og dama i bakgata skriker.

Voldtektsmannen: "Vær stille!! Det er ingen her som gidder å hjelpe deg!!"

Dama: "NEI! VÆR SÅ SNILL! SLUTT!"

Jenta blir sittende med hode på knærne.

Fade ut i svart, skjermen forblir svart.

Ukjent mørk stemme: "Er ikke verden vidunderlig? Lederne i dagens verden sover godt, med bind for øya for all faenskapen de lager. Mens dere derimot, en stor, men ubetydelig del av menneskeheten, må lide eller se andre lide, uten å kunne gjøre noe med det. Ville det ikke vært fint om du hadde makten til å gjøre noe med det? Stå opp for de svake...? Jeg gir deg gjerne den makten (ler litt ondt)."

Jenta: "Hva vil du ha tilbake til gjengjeld?"

Ukjent mørk stemme: "Ingenting, bare din hånd".

Fade inn, det er veldig sent om kvelden. Jenta sitter og spiser, men har ikke på seg hetta nå. Hun ser seg rundt og legger merke til to folk som står og snakker veldig tett inntil hverandre. Hun blir overasket og vi får se det hun ser; bilde er i svart og hvit med sterke kontraster, over hodet til de to står det når og hvordan de skal død. Jenta begynner å gå nærmere de to personene, som er dop langer og kunde. Kunden går før hun kommer fram men hun følger etter og tar han igjen. Når hun tar han igjen så snur hun han, og han ser overasket ut.

Jenta: "Jeg er ikke politi og jeg skal ikke skade deg men bare hør på meg. Jeg veit du nettopp har kjøpt kokain men hvis du tar det der, så blir det siste gang du tar det!"

Mannen bare ruller med øya og går videre.

Jenta: "Du kommer til å ta overdose! Vær så snill hør på meg! Du kommer til å dø i kveld!"

Mannen forsetter å gå.

Jenta blir oppgitt og lei seg, men kjenner noe i hånda. Hun løfter opp armen og drar tilbake armen på genseren sin. På hånden hennes har hun fått skrevet/brent inn tallene 666. Disse skinner litt og er blodrøde. Det kommer et skarpt og høyt lyd som en dør som smeller igjen.

Skjermen er helt svart, men er "pyntet" med 666 tegnet og andre, men veldig få, demoniske skulpturer/tegn/ord. Dette er "bruksanvisningen" eller reglene for hvordan 666 våpenet fungerer. Reglene leses opp av den mørke stemmen.

Regel 1: Den du rører med 666 merket vil dø.

Regel 2: Du kan avgjør omstendighetene rundt døden hvis du konsentrerer deg om det idet du rører personen.

Regel 3: Hvis du ikke spesifiserer hvordan personen dør vil de dø av hjerteinfarkt umiddelbart.

Regel 4: Ingen kan se 666 merket uten at du selv vil det.

Regel 5: Ingen vil dø dersom du ikke tenker at de skal det.

Fade ut til svart. Så fade inn til jenta igjen. Hun ser litt overasket ut over at merket har kommet fram, men så forandres grimasen hennes til å bli en sur en. Blikket hennes trekkes mot dop langeren. Hun begynner å gå mot dop langeren. Mens hun går får vi høre hva hun tenker:

"Dette er en gave... Jeg skal bruke den til å rense verden for drapsmenn, voldtektere, dop langere og andre kriminelle. Først går jeg etter de med verst rulleblad, så tar jeg de som gjør mindre forbrytelser, og siden andre som begår synder . Når folk merker at de som synder dør, kommer vi til å ha en verden fri for kriminalitet.”

Hun kommer fram til dop langeren, slenger han opp mot veggen, og holder hånda på panna hans.

Idet hun legger hånda på pannen hans hører man et høyt, skarpt lyd, som en dør som smeller. Svart skjerm med demonisk “pynt” som viser Regel nr 2;

Regel 2: Du kan avgjør omstendighetene rundt døden hvis du konsentrerer deg om det idet du rører personen.

Så, etter noen sekunder tilbake til jenta med hånda på pannen til dop langeren. Jenta forsetter på “talen” om å rense verden for kriminalitet;

Jenta: “Og i den verdenen...”

Dop langer: Hva fa..!?

Man hører “splat” lyd og skjermen blir svart.

Fade inn som viser hodet til dop langeren med mye blod bak hodet på veggen. Han står stille litt og stirrer tomt i lufta, så detter han ned på knærne, så på magen.

Jenta: “Vil jeg herske”.

Vi ser henne i profil. Lyset er foran kamera så man ser bare skyggen hennes og dop langeren som ligger på bakken. Armen hennes faller ned. Nærbildet av hånden hennes, det drypper litt blod fra hånda. Hun tar på hetta med den andre hånda. Nærbilde av ansiktet hennes (øyne er dekket til pga hetta, man ser bare kjeven og munnen). Ansikts uttrykket hennes er helt nøytral. Så blir det sakte til et ondt smil. Den høye skarpe lyden kommer igjen og det blir helt svart.

Under rulleteksten spilles rolig musikk, helst med fiolin og fløyte.

Slutt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Vet ikke om det er til så mye hjelp, men jeg skumleste litt å syns ikke det ble nok innlevelse... Forstår at det bare er et midlertidig manus? Men jeg er trøtt, så sikkert bare bull det jeg sier. Men kan hende jeg ikke fikk med meg noe, men hva var greia med voldtekts greia? Fikk den ikke helt inn i historien. Men stort sett bra historie tror jeg ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...