ostenxx Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Synes å huske jeg ble anbefalt å legge inn en systemoppdatering til windows xp da jeg kjøpte ny pc. Dette var en oppdatering i forbindelse med dobbeltkjerneprosessorer. Er det noen som vet hvilken jeg tenker på og kan gi link? Mvh. PS: Mulig jeg har postet feil. Håper isåfall moderator kan flytte posten... Endret 4. desember 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis du har byttet fra enkelkjerne CPU til dobbelkjerne, må du vanligvis installere noe som heter Multicore HAL. Det er forskjellige HAL's til forskjellige prosessorer, hvis ikke jeg husker feil. Sikkert noen som vet hvilken HAL du skal legge inn her på forumet. Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Når jeg byttet fra "amd 3500" til amd "x2 4600" installerte windows ett eller annet og jeg fikk beskjed om å restarte maskinen. Begge kjernene dukket opp under "ytelse" i "oppgavebehandling". Jeg regner med at windows installerte "Hal"et nevnt i inlegget ovenfor. Endret 4. desember 2006 av oaleksan Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Når jeg byttet fra "amd 3500" til amd "x2 4600" installerte windows ett eller annet og jeg fikk beskjed om å restarte maskinen. Begge kjernene dukket opp under "ytelse" i "oppgavebehandling". Jeg regner med at windows installerte "Hal"et nevnt i inlegget ovenfor. 7421633[/snapback] Alle nyinstallasjoner av Windows XP vil automatisk legge inn riktig HAL. Dersom man IKKE ønsker å reinstallere XP går det an å legge den til manuelt. For mitt eget vedkommende vil jeg ALLTID nyinstallerer Windows på en maskin som har fått ny prosessor/hovedkort. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Hei igjen. Fant den nå. Er en hotfix til windows det dreier seg om. KB896256 er navnet. Fant den her på forumet. Vet ikke noe om hva den gjør, men den får iallefall systemet mitt til å gå mye raskere. Har Core 2 Duo E6400 og 2 gb minne. Bruker en 2002- versjon av windows xp. SP2 innlagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå