Gå til innhold

Er GPU temperaturen for høy?


triumphadler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min ligger ved 96*C load. Noe som er litt høyt? Tror vertfall det. Tenker å kjøpe ny kjøler...  :dribble:

7456469[/snapback]

 

Du kan prøve å blåse ut litt støv. Hvis du har dårlig lufting generelt i kabinettet kan jo det også påvirke temperaturen. Men vær litt obs, ta å sjekke den ved jevnlige mellomrom. Hvis det ikke bedrer seg anbefaler jeg bytte av kjøler. Zalman sine er av god kvalitet og er brukervennlig.

Lenke til kommentar

Jeg trur det generelt sitter mang en luring med pottetett kabinett uten vifte og lurer på hvorfor i alle dager gpu`n er så varm. Kan vel nevne at jeg med mitt kabinett(Yeung Yang server cube) senket tempen med 20 grader ved å plassere kun ei vifte i kabinettet.

Har selvsagt flere vifter nå, men det var bare for å teste fra ingen til en..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8800gts som jeg har idler på 59 grader og ligger på rundt 80 grader ved full load. Det er nok rimelig normal temperatur for det skjermkortet :) Hintet er vel at viften først øker hastighet når man begynner å gjøre noe, 59 grader er mao helt ok...

 

Smerteterskelen ligger på ca 45 grader, så hvis du brant deg først etter 7 sekunder, så ser jeg ikke helt problemet ;)

 

Bruk f.eks ATI tool til å varme opp skjermkortet ditt og så bruker du scan for artifacts knappen. Ser du ingen, så er det ikke noe problem ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...