rockleedrift Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Er det noen som vet om en side som viser hvordan man kan bygge steadicam? vet om denne http://www.cs.cmu.edu/~johnny/steadycam/ men har lyst på noe litt mer avansert. Redd for å begynne på noe også bruker jeg masse penger som bare blir bortkastet. Fint om noen har noen tips. Drift Endret 4. desember 2006 av rockleedrift Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Treng du noko meir avansert? Kan vere det er noko på http://www.homebuiltstabilizers.com/]HomebuiltStabilizer.com[/url], til dømes på tips-sida. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg har faktisk nettopp laget en ganske basic stabilisator... i.o.m. at du vil ha noe "mer avansert", så blir det jo litt OT, men jeg tar sjansen på at det går greit. Oppskrift: 1 vektstang (type manual til å skru fast vekter på hver side. 1 skrue som kan skrues opp i stativfeste på kameraet. noen vekter litt verktøy. Kutt av den ene siden som er ment for gjenger med en vinkelsliper. Bruk gjengeverktøy for å borre og gjenge opp et hull for skruen som også passer i kameraet. Skru bolten ned i hullet ... gjerne med noe lockTite. Kutt av "hodet" på bolten/skruen med en dremel eller lign. Skru fast et par vekter "i bunn" på vektstangen og skru kameraet på toppen... Voila! Ferdig... liten håndholdt stabilisator. Ikke akkurat den værste NRK greia, men funker til en viss grad. koster: 79,90 for vektstang på Obs; Vekter har vel alle som skulle ønske de brukte dem... En skrue finner du for eksempel i bunn av en skuff... Lenke til kommentar
rockleedrift Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 tusen takk for svarene =) har sjekket ut homestabilizers og forst[r prinsippet, men litt vanskelig [ gj;re det i praksis. Tusen takk for ditt forslag kiskogl, tror heller jeg velger din versjon enn den andre (som du selv sier, ikke den v'rste nrk greia, men er mer avansert enn den til 14$) F[r h[pe jeg f[r noen bra resultater da =) *PS. v'rs[snill sjekk ut manuset mitt, er p[ samme forum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 tusen takk for svarene =) har sjekket ut homestabilizers og forst[r prinsippet, men litt vanskelig [ gj;re det i praksis. Tusen takk for ditt forslag kiskogl, tror heller jeg velger din versjon enn den andre (som du selv sier, ikke den v'rste nrk greia, men er mer avansert enn den til 14$) F[r h[pe jeg f[r noen bra resultater da =) *PS. v'rs[snill sjekk ut manuset mitt, er p[ samme forum. 7422528[/snapback] Den greia er da ikke mer avansert enn 14$ steadicam'en... Lenke til kommentar
rockleedrift Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Kanskje jeg leste feil men forsto det hvertfall s[nn at det var to vekter i bunn som kanskje jenver ut balanse? jaja, jeg f[r bare lese videre og h[pe p[ at jeg finner no bra, til da s[ holder det med 14$ steadicam og den kiskogl skrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå