Gå til innhold

Noen som kan bygge steadicam?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk nettopp laget en ganske basic stabilisator... i.o.m. at du vil ha noe "mer avansert", så blir det jo litt OT, men jeg tar sjansen på at det går greit.

Oppskrift:

1 vektstang (type manual til å skru fast vekter på hver side.

1 skrue som kan skrues opp i stativfeste på kameraet.

noen vekter

litt verktøy.

Kutt av den ene siden som er ment for gjenger med en vinkelsliper.

Bruk gjengeverktøy for å borre og gjenge opp et hull for skruen som også passer i kameraet.

Skru bolten ned i hullet ... gjerne med noe lockTite. Kutt av "hodet" på bolten/skruen med en dremel eller lign.

Skru fast et par vekter "i bunn" på vektstangen og skru kameraet på toppen...

Voila! Ferdig... liten håndholdt stabilisator.

Ikke akkurat den værste NRK greia, men funker til en viss grad.

koster: 79,90 for vektstang på Obs; Vekter har vel alle som skulle ønske de brukte dem... En skrue finner du for eksempel i bunn av en skuff...

Lenke til kommentar

tusen takk for svarene =) har sjekket ut homestabilizers og forst[r prinsippet, men litt vanskelig [ gj;re det i praksis. Tusen takk for ditt forslag kiskogl, tror heller jeg velger din versjon enn den andre (som du selv sier, ikke den v'rste nrk greia, men er mer avansert enn den til 14$) F[r h[pe jeg f[r noen bra resultater da =) *PS. v'rs[snill sjekk ut manuset mitt, er p[ samme forum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
tusen takk for svarene =)  har sjekket ut homestabilizers og forst[r prinsippet, men litt vanskelig [ gj;re det i praksis.    Tusen takk for ditt forslag kiskogl, tror heller jeg velger din versjon enn den andre (som du selv sier, ikke den v'rste nrk greia, men er mer avansert enn den til 14$) F[r h[pe jeg f[r noen bra resultater da =)  *PS. v'rs[snill sjekk ut manuset mitt, er p[ samme forum.

7422528[/snapback]

Den greia er da ikke mer avansert enn 14$ steadicam'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...