Gå til innhold

vet ikke om dette emnet er på riktig sted, men jeg trenger h

Anbefalte innlegg

i konfirmasjonsgave fikk jeg et hjemmekino-anlegg som ble kjøpt i den fantastiske butikken kalt El-price. Jeg har hatt det veldig gøy med den, men for en stund siden glemte jeg fjernkontrollen oppå dvd-spilleren og stod opp for å hente den menst filmen hadde blitt spilt av en stund... Da jeg plukket den opp viste det seg at den var varm, og da jeg kjente på dvd-spilleren var den veldig, veldig varm. jeg vet jo at jo varmere komponenter på en pc er, jo mindre levetid, så jeg gikk til butikken og spurte om det var normalt at den er så varm... :evil: de i butikken visste ingenting, og visste heller ikke om noen jeg kunne spørre.

jeg har vurdert å få plassert en vifte på den på en eller annen måte, men det skaper mye støy, bla, bla, bla. derfor lurte jeg på om noen her visste noe om saken...

anlegget er forresten en Hitachi HDT-K150 med originalt utstyr (høyttalere, sub-woofer osv.) den har en liten innebygd forsterker og det jeg lurer på, er om det kan være lurt å montere en vifte på den, eller om den skal være så varm..

håper på svar før rommet mitt tar fyr og jeg skaper et personlig inferno med min dvd-spiller.

:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi her i huset har også nylig fått oss nytt hjemmekino anlegg og den blir veldig varm også. Tro det er vanlig at de skal være varme siden alle eg kjenner som har hjemmekino også har det "problemet". Når det gjelder levetid så kan eg si at i 10 har vi hatt 5 musikk anlegg da vi oppgraderer til noe nytt og mer fancy. Kan egentlig ikke hjelpe deg fordi eg tror det er vanlig at de skal bli veldig varm. Er det vifte på forsterkeren? På våres er det en vifte som slår seg på automatisk når det blir for varmt.

Lenke til kommentar

hehe.. jeg har skrevet de 12 tingene på ca 20 minutter, så det er mulig det kan ha noe med saken å gjøre.

legg merke til at hvis du åpner den greia med nicket mitt, og oppdaterer hele tiden, merker du at meldinger pr dag minker smått og smått...

men drit i det, tror ikke mitt anlegg har ikke vifte, og hvis det har en, så er den forbasket liten og lydløs, og kan derfor ikke ha noen særlig effekt... en venn har påstått at jeg kan rett og slett montere en vifte oppå, og åpne noe opp sånn at luften kan også komme ut, men og jeg gjør det, så er jeg litt bekymret for å fucke opp alt ved anlegget. og hvis viften ikke funker og anlegget blir overopphetet en dag og krasjer, er det jo mulig at butikken nekter å gi meg et nytt siden jeg har fiklet med det...

"I gave up hard drinking and junk-food for two weeks. In the end I came to a conclusion:

I had lost excactly two weeks of my life."

[ Denne Melding var redigert av: twinksta på 2002-11-18 03:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...