knutigro Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg kobler til et trådløst nett som har dhcp, men jeg får alltid samme ip-adresse. 10.0.1.65 tror jeg om jeg husker rett. Jeg får samme ip-adresse hver gang jeg slår på maskinen. Hvordan kan det ha seg? Jeg trodde dhcp deler ut 'tilfeldige' adresser innenfor et vist subnet. Det finnes mange brukere av nettet og mange adresser. Og når jeg kobler til sier det 'henter nettverksadresse'. Knut Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 det kan være satt opp på MAC adressa di, eller det at ved første gang så registrerer den MAC adressa di, og tildeler en IP du får hele tiden. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Som regel har en dhcp server muligheter til å bytte ip adresse for deg etter en viss periode den mac adressen har vært tilkobla... Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Mener det er vanlig at dhcp-serveren husker ipadressen du hadde forrige gang, og med mindre den allerede er i bruk får du bare den på nytt. I alle nett der det er færre maskiner enn adresser i subnettet har i alle fall jeg merket at maskinen får samme adresse hver gang... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Mener det er vanlig at dhcp-serveren husker ipadressen du hadde forrige gang, og med mindre den allerede er i bruk får du bare den på nytt. I alle nett der det er færre maskiner enn adresser i subnettet har i alle fall jeg merket at maskinen får samme adresse hver gang... 7420525[/snapback] stemmer det. Jeg har skrudd på at viss den macadressen ikke er påkoblet en uke så skal det gis en ny neste gang den kobles til Lenke til kommentar
facas.org Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) DHCP Lease... Kan settes til hva man vil. Tror 8 dager er standard på windows DHCP server dhcp.bmp Endret 5. desember 2006 av facas.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå