Gå til innhold

RGB-kabel til Wii

SirKenneth89

Anbefalte innlegg

Burde jeg kjøpe en slik kabel? Blir bildet nesten slik som med en Component-kabel? Og vet noen om hva denne koster på Elkjøp?

Og dersom jeg spiller et Gamecube-spill med RGB-kabel på Wii'en, da blir vel kvaliteten bedre på disse spillene også?

Et lite spørsmål ang. Gamecube-freeloader: Kan denne brukes i Wii'en også??

Ikke lenge igjen nå :love:

Akkurat nå spiller jeg meg i gjennom Zelda: Ocarina of Time, som oppvarming til Twilight Princess :love::love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg kjøpe en slik kabel? Blir bildet nesten slik som med en Component-kabel? Og vet noen om hva denne koster på Elkjøp?

Og dersom jeg spiller et Gamecube-spill med RGB-kabel på Wii'en, da blir vel kvaliteten bedre på disse spillene også?

Et lite spørsmål ang. Gamecube-freeloader: Kan denne brukes i Wii'en også??

Ikke lenge igjen nå  :love:

Akkurat nå spiller jeg meg i gjennom Zelda: Ocarina of Time, som oppvarming til Twilight Princess  :love:  :love:

7420395[/snapback]

RGB er den vanligste typen komponent. Jo bedre TV du har, jo viktigere er det å erstatte kompositt-kablene som følger med med RGB. Har du HD-TV er det et hav av forskjell mellom komponent og kompositt.

Kvaliteten på GameCube-spill vil bli som om du spilte de på GameCube med komponent-kabel, altså bedre dersom du nå bare har kompositt til GameCuben :)

Lenke til kommentar

RBG og component er IKKE det samme. Signalet blir fordelt på forskjellige måter.

Skal man kjøre progressiv scan, er component den eneste muligheten på Wii.

Kvalitet (1 er best):

1. Component (480p)

2. RGB (480i)

3. Component (480i)

4. S-video (480i)

5. Composite (480i), følger med som standard

6. Antennekabel (480i)

Altså: Dersom din TV takler progressiv scan, bruk component.

Dersom din TV har component, men ikke progressiv scan, bruk RGB.

Alle andre bør bruke RGB, eller det nærmeste som TV'en takler for å få mest ut av bildet.

Endret av Raschi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...