Gå til innhold

Hvilken Panasonic skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe videokamera, til familiefilming ute og hjemme. Jeg har lett og lest, og har landet på et DV-kamera, 3CCD.

Men så; hvor stor er forskjellen på de ulike Panasonic-modellene?

Mine aktuelle kandidater er:

NV-GS180

NV-GS280

NV-GS300

NV-GS500

Hva er fordeler/ulemper med de ulike kameraene? Hvor merker jeg prisforskjellen?

Takknemlig for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var nettopp igjennom den samme gangen, bortsett fra at jeg begynte i andre enden (37-modellen til 3000). Jeg endte opp med 280 fra Mamoz (ca. 5300). Forskjellen på den og 180 er at den har optisk bildestabilisator og bedre optikk. Neste modell (300) har DV inn, men hvis du ikke trenger å spille opptak tilbake til kameraet fra pc-en, er det ingen vits. 500 er dyrere...mye dyrere. Nesten 3000 kroner, faktisk. Høyere oppløsning på stillbilder og bedre LCD-skjerm er vel det jeg ser umiddelbart. Jeg tror nok 280 er beste forhold mellom pris og utstyr hvis man vil ha optisk bildestabilisator, og det vil man! Det ville iallfall jeg... :cool:

Lenke til kommentar
var nettopp igjennom den samme gangen, bortsett fra at jeg begynte i andre enden (37-modellen til 3000). Jeg endte opp med 280 fra Mamoz (ca. 5300). Forskjellen på den og 180 er at den har optisk bildestabilisator og bedre optikk. Neste modell (300) har DV inn, men hvis du ikke trenger å spille opptak tilbake til kameraet fra pc-en, er det ingen vits. 500 er dyrere...mye dyrere.  Nesten 3000 kroner, faktisk.  Høyere oppløsning på stillbilder og bedre LCD-skjerm er vel det jeg ser umiddelbart. Jeg tror nok 280 er beste forhold mellom pris og utstyr hvis man vil ha optisk bildestabilisator, og det vil man! Det ville iallfall jeg... 

Det er litt bedre optikk også, og større brennviddeomfang på NV-GS500. I tillegg er de manuelle egenskapene bedre, noe som ikke kommer så godt frem av spesifikasjonene. Men jeg er likevel enig - NV-GS280 eller evt NV-GS300 hvis man trenger DV-inn, gir nok det beste forholdet mellom pris/ytelse, med NV-GS180 som god nummer to hvis man klarer seg uten bildestabilisator.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...