Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

bot.as - lovlig?

GudrunF

Anbefalte innlegg

Dette produktet gir deg en økonomisk dekning på inntil kr 10.000,- pr år.

Medlemmar som velger å benytte vårt produkt mot fartsbøter på vei har gjennom sitt medlemskap mulighet til å få inntil 3 bøter dekket av bot.as pr år. http://www.bot.as/side_5.htm

er dette lov? det bør det ikke være! :no:

lovbrudd er jo en personlig sak, noe en selv skal stå til ansvar for, ifølge min uvitende magefølelse.

dessuten, for å rettferdiggjøre en utgift på over 1000 kr/år, gjør man da lettere lovbrudd? når man uansett er "forsikret"? det skaper mindre trygghet i trafikken, og det er ingen tjent med!

jusskyndige, fortell meg, er dette moralsk riktig, og er det idetheletatt lov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri sjekket det opp selv, men det sto om det i VG for ikke så lenge siden. Der hevdet de at det var lovelig.

Jeg er enig i at det nærmest oppfordrer til mer råkjøring, men såvidt jeg vet så gjelder det bare ved fartskontroller og ikke fotobokser. Dessuten må de vel fortsatt ta all annen form for straff som prikk på rullebladet, fengsel etc.

Lenke til kommentar

Eg har forsikring frå Fartsbot.no. Ikkje for å kunne kjøre fort, eg kjører sjeldan meir enn 10-15 km/t over fartsgrensa i 60-80-sone for å unngå prikk, men på ein del vegar synest eg det blir dumt å kjøre etter fartsgrensa. Eg betalar 800 i året og er då dekka for 10 000 kroner, pluss 50% på eit par parkeringsbøter. Blir eg tatt i 5 km/t over grensa ein gang har allerede forsikringa betalt seg sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...