Gå til innhold

Microsoft Habu - vil bare 125Hz


Anbefalte innlegg

Har hatt en Microsoft (Razer) Habu mus i noen uker og er sånn rimelig fornøyd. I driverne kan man sette opp USB-polling rate, fra 125Hz som er standard til 500Hz og 1000Hz (1ms) som Razer reklamerer med. Så har for leden tenkte jeg teste ut dette, og hentet ned Mouserate checker, men til min store overraskelse kjører musen kun på 125Hz. Test selv om du har en Razer mus (og aller helst en Habu).

 

Virker ikke driverne til Razer? (Kjører versjon 2.0 på drivere og firmware) Må jeg laste ned en av disse uoffisielle usbport.sys-hackeprogrammene for å få bedre polling rate??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en uoffesiell FAQ som forklarer både mitt og ditt problem.

 

:thumbup:

 

(Edit: jeg skal poste hvordan det gikk å flashe musa om til "Copperhead" senere i dag)

7421373[/snapback]

 

ahh.. takktakk, skal lese gjennom og prøve når jeg kommer hjem :)

 

edit: fikk det til å fungere :) bare sletta alt, fra enhetsbehandlig og alt, og la inn driveren og alt på nytt, samt flashet musen til V3.42 :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Gikk greit å flashe om til Copperhead (i Copperhead panelet- load/save), eneste ulempen er at selve copperhead driveren ikke er "signed", så derfor velger windows XP å bruke den innebyggede HID-drivern fremfor Copperhead driveren (fra 2005). Måtte fikses manuelt.

 

Først fikk jeg stabilt 500Hz rate, så fikk jeg helt bananas usb-rate (alt fra 20Hz til flere 1000), og nå har den stabilisert seg rundt 1000Hz.

post-52743-1165254023_thumb.png

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...