chrstein Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Heisann, Jeg sliter med at min laptop stopper opp i perioder når jeg jobber med store filer (lager nå en katalog i MS Publisher, filstr.=370Mb). Er en Acer TM 3220. Fikk den levert med 2x512Mb RAM, den ene brikken heter Apacer SOD pc2-4300 CL4 p/n:78.92G51.9D1, den andre heter Hynix PC2-4200S-444-12, HYMP564S64P6-C4 AA. Den ene er altså PC2-4300 og den andre 4200. Kan noen si meg om det er dette som skaper trøbbel når jeg bruker mye minne?! Og hva er egentlig forkjellen mellom 4200/4300?! Ettersom jeg kan se er Apacer originalminne til Acer, mens Hynix er noe mer ukurant, i allefall etter nettsidene deres å dømme. Er dette noe jeg burde ta opp med Acer-forhandleren som også solgte meg RAM-en? De burde i såfall visst bedre, men kan hende de i nøden bare har slengt inn en Hynix fordi det var det eneste dem hadde liggende. Jeg har ikke så mye peil på RAM så det hadde vært fint med andres synspunkter her. På forhånd takk! Endret 4. desember 2006 av chrstein Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg tror ikke det er det som skaper trøbbel.. minnet skrur seg ned til den minste brikka(4200). De talla er båndbredden til minnet Uansett så er 360MB svært stort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå