elkenzaal Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei! Skal kjøpe meg 3 SATA disker og et Raid-adapter og ønsker å få så stillegående disker som mulig. Diskene må være minimum 300GB. Så vidt jeg har erfart er Seagate Barracuda og Samsungdisker generelt stille, men finnes det noe bedre? Espen Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Seagate sin 7200.10 serie er vel blandt de stilleste diskene på markedet, tror ikke du vil angre hvis du kjøper tre slike 320gb disker. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er vell Samsung og Seagate diskene som er kjent for og være de som bråker minst. Selv har jeg 1 Seagate, veldig fornøyd med denne. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Har 3 seagate og 2 samsung. Samsungene er stille nok de, men synest de vibrerer så sabla mye. Så jeg holder en knapp på seagate. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Snakker vi idle-støy, søkestøy eller begge deler? Mitt inntrykk er at Hitachi gjør det best på idle-støy, og Samsung gjør det litt bedre på søkestøy. Vha AAM blir det omtrent likt, konsekvensen er at aksesstiden øker noe, men Hitachi har lavere aksesstid enn Samsung i utgangspunktet. Seagate støtter ikke AAM lenger, og dermed får man ikke gjort noe med søkestøyen, som skal være høyere enn hos Hitachi og Samsung etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå