Gå til innhold

EN knapp på min bærbare ble ødelagt

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

D knappen på min bærbare ble vippet opp (ikke sikker på hvordan, men den er iallefall vippet opp), sånn at den nesten ikke fungerer. Har sittet nå i en time, og prøvd å fått den på plass, men får det ikke til!

noen som vet hva jeg skal gjøre? er skolepc, og det er litt flaut å måtte copy-paste D-er når jeg skriver noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xet er en Compaq nx6325 som alle i troms fikk av skolen når vi begynte på VGS.

ta D hvor x er. :)

7424105[/snapback]

Normalt så skal man kunne trykke på plass igjen knapper på HP/Compaq maskiner.

Ta med maskinen til IT avdelingen på skolen, og få dem til å se på saken.

Om noe er ødelagt, må tastaturet byttes. Det koster heldigvis ikke så mye, og er en veldig enkel sak å bytte (tar bare noen få minutter).

Roger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har vært med ITansvarlige (de kalte meg n00b :p) og de sa jeg skulle sende inn pcen, så jeg får vel gjøre det.

koster 500 spenn, men må vel høre hva de sier, siden det egentlig er deres maskin til vi har betalt ned leia som vi gjør i 3 klasse.

Lenke til kommentar
Hørtes ut som en forferdelig IT-avdeling. :dontgetit:

Enig der...

Må innrømme at jeg ikke har vært mye borti Compaq-maskiner, selv om jeg er IT-lærling, men IBM-knappene er i hvrt fall vanvittig enkle å ordne selv. Bokstavtastene (som ikke har spesielt feste) er det bare å trykke nedpå, så sitter de. Ikke vær redd for å trykke litt hardt, såpass må den tåle...

Oi, kanskje litt sent nå, men :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har vært med ITansvarlige (de kalte meg n00b :p) og de sa jeg skulle sende inn pcen, så jeg får vel gjøre det.

koster 500 spenn, men må vel høre hva de sier, siden det egentlig er deres maskin til vi har betalt ned leia som vi gjør i 3 klasse.

7426061[/snapback]

Hva i helvete?

500 for å sette på en knapp!? :scared:

Fikser jo sånne daglig på skolen jeg jobber på!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kan fikse det til deg for 300,-! :mrgreen:
Lenke til kommentar

Ja, dette hørtes jo helt tullete ut. Har selv Compaq nc6120 på den skolen jeg går på (Nesodden VGS..) og der vipper folk av tastene sine hele tida, uten at det er noe stort problem. Vi pleier bare å presse dem på plass igjen. Og når vi evt. må bytte tastatur er det gratis, eneste som koster penger for oss å bytte er skjermen.. (Ja, det er en del som ødelegger skjemene sine.)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bare et kort off-topic spørsmål: Blir man rett og slett nødt til å bruke den bærbare PCen til skolearbeid og denslags eller klarer man seg fint uten hvis man har lyst? (gitt at man har en PC hjemme)

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan den knekke. Du kan også miste den under sengen og aldri finne den igjen.

Bare gjør det, liksom. Eller lev med det. :)

8195109[/snapback]

haha, miste den under senga? naaah, trukke det..

men jeg får bare se å prøve.. knekker den så griner jeg som bare det..

*oppdatering kommer på hvordan det gikk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...