Gå til innhold

Ny Lcd skjerm 19-20"


swirix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ser også etter en lcd i samme prisklasse. den så veldig fin ut den du så på der, men hvor mye betyr innsynsvinkelen på lcd skjermer?

Har ikke verdens største stue, så jeg tenkte å bruke skjermen til å se film på fra sofaen. Blir det slik at man må sitte rett foran?

Lenke til kommentar

Samsung SyncMaster 204B koster vel i realiteten kr 3 600 pluss frakt (prisen på PixMania er ikke helt reell pga at det er en fransk butikk)

 

Et alternativ til under kr 3 000 er Samsung SyncMaster 203B. Samme størrelse, 1400 x 1050, og ellers litt svakere spec til kr 2 700. Jeg har denne og er meget godt fornøyd. LG skjermen får også god kritikk.

 

Samsung SyncMaster 940BF skal være en god 19'' spillskjerm med 2 ms responstid.

Lenke til kommentar
Samsung SyncMaster 204B koster vel i realiteten kr 3 600 pluss frakt (prisen på PixMania er ikke helt reell pga at det er en fransk butikk)

 

Et alternativ til under kr 3 000 er Samsung SyncMaster 203B. Samme størrelse, 1400 x 1050, og ellers litt svakere spec til kr 2 700. Jeg har denne og er meget godt fornøyd. LG skjermen får også god kritikk.

 

Samsung SyncMaster 940BF skal være en god 19'' spillskjerm med 2 ms responstid.

7421554[/snapback]

 

Hvis man går på pixmania i og legger skjermen i handlekurven så virker det som prisen er reell..

Lenke til kommentar
Om du vil ha 4:3 skjerm så er nok den samsungen perfekt. Vurderte den selv, men gikk for LG l2000c. Den koster 4k men har Zero Bright Pixel Fault garanti :)

 

Om du vil ha widescreen så ville jeg sjekket ut LG L204WT som er wide utgaven av skjermen min. s-ips panel på den  :thumbup:

7420082[/snapback]

 

Er LG l204wt wide versjon av LG l2000c ? De har jo forskjellig kontrast og responstid?

Lenke til kommentar
Om du vil ha widescreen så ville jeg sjekket ut LG L204WT som er wide utgaven av skjermen min. s-ips panel på den  :thumbup:

7420082[/snapback]

Nei, panelet er TN. Se her (lge.com).

7420223[/snapback]

Der har du helt rett :blush: Var min skjerm (L2000c) som hadde S-IPS.

 

Har en kamerat som har den L204wt skjermen og spiller MYE. Han er veldig fornøyd :yes:

7422018[/snapback]

 

 

:) Ikke for å være slem, men den LG skjermen har MVA-panel

Lenke til kommentar
Hvis man går på pixmania i og legger skjermen i handlekurven så virker det som prisen er reell..

Ja, prisen er reell, men Pixmania er en fransk web-shop, så når skjermen din kommer til Norge så må du betale Norsk moms + fortollingsgebyr.

7428833[/snapback]

 

Moms er estimert i prisen, men fortollingsgebyr og høyere frakt kommer som tillegg. Mener jeg fant ut at ca 150 - 200 kr kom fort i tillegg kontra norsk webshop (ja jeg har handlet på PixMania, og er ikke misfornøyd). I tillegg er forbrukerrettighetene reelt svakere, dvs. eventuell reklamasjon kan bli mer problematisk (Formelt er de ikke dette, EU-direktivet regulerer at regler i kjøperens hjemland gjelder, men saken kan ikke fremmes gjennom norske forbrukermyndigheter, og da er man like langt). Så varer på PixMania bør ha en større prisforskjell før det lønner seg.

 

Så skjermen på PixMania koster reelt ca 3 490 kr kontra XD på 3 548 kr.

Lenke til kommentar

Har en Dell 1905FP fra før, men jeg lurer på om hva slags områder den er bedre enn de overnevnte skjermene... Tenkte at jeg skal skaffe meg ny skjerm til ca. 3000kr (skjermen skal til en bekjent), så hva bør jeg velge av de overnevnte skjermene? Skal bare hovedsaklig bruke skjermen til en del filmtitting og surfing. That's it. Tenkte å gå for en 20" denne gangen... gjerne også WS...

 

Noen kommentarer på dette?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...