lakerol Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Heisann godtfolk! Jeg er den stolte eier av en ny trådløs router og lurte på om det finnes en måte man kan dele en harddisk eller en partisjon over det trådløse nettet? Jeg har en stasjonær PC med en 200 GB S-ATA disk som inneholder musikk og bilder. Den er koblet med ethernetkabel til min Linksys trådløse router. Jeg har også en laptop som er koblet til trådløst. Jeg vil svært gjerne få delt denne harddisken i den stasjonære PCen på nettverket mitt. Det hadde vært digg å få musikken og bildene tilgjengelig overalt i huset! Jeg har søkt litt rundt på forumet, men der står det bare om nettverksharddisker spesifikt for dette bruket. Problemet er at denne harddisken har også en partisjon med spill, som jeg bruker i den stasjonære maskinen. Dessuten er lånekassen hard mot lommeboka mi for tiden. Evig takknemlig hvis noen har gode forslag til løsninger! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg vil svært gjerne få delt denne harddisken i den stasjonære PCen på nettverket mitt. Det hadde vært digg å få musikken og bildene tilgjengelig overalt i huset! 7419174[/snapback] Hvis den stasjonære har windows, er det bare å høyretrykke på f.eks D:\ du vil da få opp en meny som heter sharing/deling. Etter at du har delt hardisken, er det bare å finne frem de andre maskinene og logge seg på. http://compnetworking.about.com/od/windows...ewinxpfiles.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå