Stigma Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei, Jeg kjøpte fra microplex 2 stk slike drevrammer med inkl. vifte. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=WIN7500&mcat=c327 Nå er begge viftene gåen. Dvs. de spinner framdeles men har blitt ubalanserte så de rister som en epeleptiker på et rave, slår borti sin egen støtteramme, og lager noe sabla med "raspende" ulyd. Spørsmålet er: Har jeg noen rekalamsjonsrettigheter på dette? Jeg har aldri brukt reklamasjonsrett på noe såpass billig, men nye vifter koster fort en hundrings hver, og det er surt å betale så stor del av den originale kjøps-summen om igjen når de gikk i stykker så fort som dette. Har jeg reklamasjonsrett? Hvis ja, hvor lenge fra kjøpsdato? På forhånd takk for alle informativev svar -Stigma Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Ja, reklmasjonsretten er på 2 år. Jeg fikk ny vifte en gang fra Komplett pga. mye vibrasjon/støy. De ville ikke engang ha den gamle tilbake, og sendte bare ny, og fikk beholde den gamle. Regn med at du må sende tilbake hele pakken, ikke bare vifter. Endret 4. desember 2006 av jonepet Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja, reklamasjonsretten er ufravikelig. Ville renset viftene for støv før jeg evt sendte dem inn, men utover det har du en sak Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ja, reklmasjonsretten er på 2 år. Jeg fikk ny vifte en gang fra Komplett pga. mye vibrasjon/støy. De ville ikke engang ha den gamle tilbake, og sendte bare ny, og fikk beholde den gamle. Regn med at du må sende tilbake hele pakken, ikke bare vifter. 7419226[/snapback] Takker og bukker. Hvorfor mener du at det er akkurat 2 år? Er det minste-varigheten for reklamasjonsperioden? -Stigma Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis viftene er regelmessig rensket for støv og brukt i vanlig bruksområde så mener jeg at 2år burde de holde. Men alt i alt så hadde ikke jeg orket å reklamere på vifter da det koster meg mere tid enn det gjør penger. Lenke til kommentar
starks Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja, reklmasjonsretten er på 2 år. Jeg fikk ny vifte en gang fra Komplett pga. mye vibrasjon/støy. De ville ikke engang ha den gamle tilbake, og sendte bare ny, og fikk beholde den gamle. Regn med at du må sende tilbake hele pakken, ikke bare vifter. 7419226[/snapback] Takker og bukker. Hvorfor mener du at det er akkurat 2 år? Er det minste-varigheten for reklamasjonsperioden? -Stigma 7420427[/snapback] Du har 2 år på slike småting, mens du har 5 år på større kjøp som TV og komfyr.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Om det er 5 år eller 2 år kan diskuteres, og blir diskutert ofte for ting. Loven sier bare at det er 2 år i utgangspunktet, men 5 år dersom tingen er ment for å vare vesentlig lengre tid enn 2 år. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Regn med at du må sende tilbake hele pakken, ikke bare vifter. 7419226[/snapback] Det er helt feil. Du må ikke sende det inn sammen med den orginale innpakningen engang. -- Ja, det er 2 år reklamasjonsrett på alt. Den gjelder altså ikke på feil fra bruker, som jeg håper du forstår. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis det er sånn at f.eks. 99% av disse viftene holder lengre enn 5 år, så bør man nok legge til grunn at det gjelder 5 års reklamasjon. Uansett er det minst 2 år, forutsatt produksjonsfeil e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå