Gå til innhold

Geow Ramm Siste boss Insane !

Torrevieja

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart han alene ? Jeg har spillt gjennom hele spillet alene på Insane, og jeg syntes ikke det er så vanskelig... Akkurat som å spille mot vanlige folk nesten, MEN den sisste bossen er fucka ! Her må det gjøres noe lurt...

Jeg brukte mange forsøk på å drepe de flyvende dingsene ved toget rett før bossen vettu på INSANE og det var virkelig insane.. Men det er bossen jeg sliter med..

Er det noen her som har klart han alene på Insane ? Og da ikke klart han først med co op insane, men rett ut i slagmarken alene. ?

Bruker Sniper og Bow ! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har klart han alene ? Jeg har spillt gjennom hele spillet alene på Insane, og jeg syntes ikke det er så vanskelig... Akkurat som å spille mot vanlige folk nesten, MEN den sisste bossen er fucka ! Her må det gjøres noe lurt...

Jeg brukte mange forsøk på å drepe de flyvende dingsene ved toget rett før bossen vettu på INSANE og det var virkelig insane.. Men det er bossen jeg sliter med..

Er det noen her som har klart han alene på Insane ? Og da ikke klart han først med co op insane, men rett ut i slagmarken alene. ?

Bruker Sniper og Bow !  :thumbup:

7419136[/snapback]

Har også spilt gjennom på insane alene, og har hatt noen forsøk på Raam uten foreløpig å ha vært i nærheten av å klare det engang... Noe jeg ihvertfall har slått fra meg (tror jeg) er å bruke sniper'n - tar for lang tid å sikte seg inn rett og slett, og sjansen for å bli blåst i filler av troika'n til Raam er for stor. Blir i det hele tatt vanskelig å poppe opp fra dekning tjue-something ganger under den fighten der uten å bli drept vel..? Et annet problem er jo også hvordan man skal klare å forflytte seg. Det virker relativt farlig, for å si det sånn, og det gjør det viktig å være mest mulig "effektiv" når man først ligger bak en dekning. Dreier seg vel totalt sett om å finne en taktikk som gir de beste sjansene for å lykkes, og så bare prøve og prøve og prøve... Skal bruke dagen idag til å tenke litt videre på det. :dontgetit:

Jeg har forresten rimelig lav frustrasjonsterskel når det gjelder spill, men dette er faktisk første gang jeg føler antydninger til å ville anklage utviklerne for å ha feilberegnet vanskelighetsgraden i GeoW. For meg er det et kvalitetsstempel..! ;)

Lenke til kommentar

Klarte det etter noenogtredve forsøk :!:

Fikk ikke noen nye achievements for det for så vidt jeg vet. Men!

På youtube ligger det en video som viser hvordan man kan slå Raam. Det eneste som du må gjøre annerledes enn som vist på videoen er at du må ha SHOTGUN`n i steden for The Lancer. Jeg fulgte nemlig taktikken på videoen men klarte aldri å drepe han med Lancer`n. Det gikk derimot på første forsøk med shotgun :thumbup:

Påenget er at du plasserer deg bak den andre steinblokken på høyre siden med en gang etter cutscenen. Der venter du til Raam er i ferd med å passere den brede steinblokken. Så lemper du dine 4 granater, mest for å lokke han mot deg!

Når han ser deg og peker på deg så venter du til han står "fast" på den andre siden av steinblokka som du skjuler deg bak.

Et skudd med Torquebow. Så tømmer du Shotgunnen i han. Påenget med Torquebowen er at DU MÅ SIKTE HØYT. Sikter du for lavt skader du deg selv!

SIKT HØYT! Kan ikke gjenta det nok. Er du så brave og har lyst til å zoome inn med torquebowen på Raam må du derimot sikte lavt, som han sier på video. Jeg skjøt bare pilene på ham "blind" og da må du sikte høyt altså.

For å få tak i shotgunnen må du spille det nestsiste om igjen (på easy for eksempel) for å ta med shotgunnen inn i siste brettet. Ellers er det ikke tilgjengelig. Ikke glem å quitte og laste inn siste brettet på "insane" da.

Glem Lanceren Som vist på videoen! Det har jeg prøvd masse ganger! Fyren må har hat masse flaks, han traff sikkert oftere hodet til Raam.

Går han Raam på venstre siden, og forbi steinblokken som du sitter og venter bak, kan du hoppe over blokken så ofte som nødvendig for å få han låst "Fast" på andre siden. Det er best å lokke han til deg når han kommer for første gang mot deg for å si det sånn siden du dør en del når du hopper over den blokka.

Obs! Pass også på Locusts-ridere på siden av toget. Når du sitter i bak blokka klarer de noen ganger å treffe deg. Bare flytt deg noen sentimeter bort fra siden der skuddene kommer fra og vent til den røde sirkelen er borte igjen.

Håper det hjelper:-)

Her er videoen!

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar
Klarte det etter noenogtredve forsøk :!:

Fikk ikke noen nye achievements for det for så vidt jeg vet. Men!

På youtube ligger det en video som viser hvordan man kan slå Raam. Det eneste som du må gjøre annerledes enn som vist på videoen er at du må ha SHOTGUN`n i steden for The Lancer. Jeg fulgte nemlig taktikken på videoen men klarte aldri å drepe han med Lancer`n.  Det gikk derimot på første forsøk med shotgun :thumbup:

Påenget er at du plasserer deg bak den andre steinblokken på høyre siden med en gang etter cutscenen. Der venter du til Raam er i ferd med å passere den brede steinblokken. Så lemper du dine 4 granater, mest for å lokke han mot deg!

Når han ser deg og peker på deg så venter du til han står "fast" på den andre siden av steinblokka som du skjuler deg bak.

Et skudd med Torquebow. Så tømmer du Shotgunnen i han. Påenget med Torquebowen er at DU MÅ SIKTE HØYT. Sikter du for lavt skader du deg selv!

SIKT HØYT! Kan ikke gjenta det nok. Er du så brave og har lyst til å zoome inn med torquebowen på Raam må du derimot sikte lavt, som han sier på video. Jeg skjøt bare pilene på ham "blind" og da må du sikte høyt altså.

For å få tak i shotgunnen må du spille det nestsiste om igjen (på easy for eksempel) for å ta med shotgunnen inn i siste brettet. Ellers er det ikke tilgjengelig. Ikke glem å quitte og laste inn siste brettet på "insane" da.

Glem Lanceren Som vist på videoen! Det har jeg prøvd masse ganger! Fyren må har hat masse flaks, han traff sikkert oftere hodet til Raam.

Går han Raam på venstre siden, og forbi steinblokken som du sitter og venter bak, kan du hoppe over blokken så ofte som nødvendig for å få han låst "Fast" på andre siden. Det er best å lokke han til deg når han kommer for første gang mot deg for å si det sånn siden du dør en del når du hopper over den blokka.

Obs! Pass også på Locusts-ridere på siden av toget. Når du sitter i bak blokka klarer de noen ganger å treffe deg. Bare flytt deg noen sentimeter bort fra siden der skuddene kommer fra og vent til den røde sirkelen er borte igjen.

Håper det hjelper:-)

Her er videoen!

7419578[/snapback]

Takker! Dette må prøves :)

Lenke til kommentar

Hvis du spiller coop, kan du klare det på kun et par forsøk. Sørg for at begge har Torque Bow, den funker til å skremme vekk Kryll og å gjøre skade på Raam. Det er en Torque Bow i vogna før Raam, og den andre spilleren kan plukke opp en fra de første monstrene på toget. Sørg for å ha mye ammo (10-12 skudd).

Gjem dere bak den første barrikaden, drit i å skyte ned veggene som er rundt, konsentrer dere om å ta headshots på Raam.

Så, her er trikset med Torque Bow: Når du ligger bak cover, trykk først skyteknappen så buen blir spent (du er nå i "blindfire" mode). Trykk så sikteknappen så karakteren din vil gå opp i første-personsmodus. Buen din vil nå være totalt spent og du trenger kun sikte og skyte, du trenger ikke vente på at buen skal spennes mens du er sårbar!

Endret av parallax313
Lenke til kommentar
Tror forøvrig ikke det er en archievement for å drepe Ramm på Insane. Mener jeg så etter det, men fant ikke.

7419597[/snapback]

Poenget er at du klarer hele spillet på Insane da får du også alle Hardcore achievementsene :thumbup:

OK FLOTT, takk for alle tipsene folkens...

Hovedproblemet er at han kommer forbi den første avlange blokken som du gjemmer deg bak... Ellers går det ganske greit, men med en gang jeg flytter på meg eller prøver å flykte blir jeg slakta... :)

Lenke til kommentar
Tror forøvrig ikke det er en archievement for å drepe Ramm på Insane. Mener jeg så etter det, men fant ikke.

7419597[/snapback]

Poenget er at du klarer hele spillet på Insane da får du også alle Hardcore achievementsene :thumbup:

OK FLOTT, takk for alle tipsene folkens...

Hovedproblemet er at han kommer forbi den første avlange blokken som du gjemmer deg bak... Ellers går det ganske greit, men med en gang jeg flytter på meg eller prøver å flykte blir jeg slakta... :)

7425721[/snapback]

Prøv å vise deg litt frem når han passerer den første avlange blokken, skyt noen skudd på han for å få han til å gå mot deg. Det hjelper også hvis du sitter helt til høyre bak steinblokken. Kanskje mange skudd med pistolen mens du sitter og venter, før eller etter at du har lempet de 4 granatene på han, du trenger dem uansett ikke. Men gjør alt for å få han mer til høyre mens han avanserer, klarer du det står han fast med en gang! Står han fast er resten barnelek, bokstavelig talt! Sønnen min (7 år) klarte det nemlig he he (og ja "blood and gore" var skrudd av :yes: )

Kommer plutselig på det at jeg bruker å gi Dom kommandoen "cease fire" Han bekrefter det ikke som ellers i spillet, men jeg gir kommandoen for at han ikke skal lokke Raam mot SEG. Blir kanskej lettere å få han mot deg.

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...