toro6 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Bristol Fighter SCR skal visstnok knuse Bugatti Veyron i toppfart.. uten å ha noen doktorgrader, anser jeg dette for å være temmelig usannsynlig. hva tror du? Lenke til kommentar
otis Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er jo ikke usannsynlig det, den har jo enda mer HL og NM, så det kan nok la deg gjøre. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ser ikke noen tall på luftmotstand. Den virker høyt giret, og med lav luftmotstand kan den fint klare den farten. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 NM har ikke så mye å si på toppfart. det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380. samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t. husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK. så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men.. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Trur nok den trenger en bredere vei enn E6 for å oppnå toppfart.... Det er STOR forskjell på toppfart på 400km/t og at den er kjørbar i 400km/t. Bugattien ble designet for utseende og ikkje fart fra dag 1, og det ble opp til ingeniørene å få den retnings stabil. Den har da fortsatt 2 programmer. Et for høy hastigheit og et for stabilitet. Uttalt om Veyron: " Det ble bestemt hvordan esken skulle se ut og hvor stor den skulle vere, og hvor mye sjokolade som skulle oppi uten å se dette i sammenheng." Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Uttalt om Veyron: " Det ble bestemt hvordan esken skulle se ut og hvor stor den skulle vere, og hvor mye sjokolade som skulle oppi uten å se dette i sammenheng." snodig måte å bygge den ultimate bil på.. da var det vel italienerne som hadde mest makt.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er kanskje en grunn til at den blir sperret på drøyt 360 km/t? At den teoretiske toppfarten for denne bilen, med de ytelsene er 435 km/t er som tidligere nevnt ikke usansynlig, men jeg tviler på at det er lurt å cruise på highway'n i denne farten Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ferdinan Pech eller hva VAG sjefen heter Viste en rå skisse av bilen og sa den skal ha 1001 hk og gå 400km/t Uten at det var bygd noe som helst slags test modell. Derfor ble det en prinsipp sak at den oppnår 400km/t. for å greie dette er bilen 100% flat under og har en mer eller mindre syk vinge. som bilen justerer etter behov Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Synes dette høres temmelig sykt ut... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 NM har ikke så mye å si på toppfart. 7419346[/snapback] At det var? Moment har alt å si for hvor høy giring du kan ha, og dermed hvor høy toppfart du kan oppnå med et gitt antall omdreininger i sekundet. Og toppsjefen i VW var mellom 1993-2002 Ferdinand Piëch. I dag er det Bernd Pischetsrieder. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 NM har ikke så mye å si på toppfart. 7419346[/snapback] At det var? Moment har alt å si for hvor høy giring du kan ha, og dermed hvor høy toppfart du kan oppnå med et gitt antall omdreininger i sekundet. Og toppsjefen i VW var mellom 1993-2002 Ferdinand Piëch. I dag er det Bernd Pischetsrieder. 7422067[/snapback] jeg skrev en hel masse, men så var det no galt med sia, og alt gikk tapt.. så jeg sier bare whatever Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 NM har ikke så mye å si på toppfart. det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380. samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t. husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK. så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men.. 7419346[/snapback] Hestekrefter er utregnet ved hjelp av kraften (Nm) og rotasjonstiden til motoren. Så det blir vel litt feil å si at Nm ikke betyr noe. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 NM har ikke så mye å si på toppfart. det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380. samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t. husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK. så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men.. 7419346[/snapback] Haha! NM har ikke så mye og so for toppfart? Du hadde ikke fysikk på skolen? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) http://vettenet.org/torquehp.html http://www.madsci.org/posts/archives/may98...13076.Eg.q.html http://www.madsci.org/posts/archives/oct98...79022.Eg.q.html http://www.timberwoof.com/motorcycle/faq/hp-torque.html husk: aldri 435km/t Endret 7. desember 2006 av toro2 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 engelskmen prøver og late som om de får til og lage biler det er problemet dems blir sur av og se på top gear etter top gear folkas mening så er ingenting bedre enn en maclaren f1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Fanboy: Dersom du noen sinne hadde hørt på ett ord av det Jeremey Clarkson sier, ville du vist at han aldri har likt McLaren F1. Og britene kan da lage biler. De er bare litt mer eksentriske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå