Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

435km/t?! neppe..


toro6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NM har ikke så mye å si på toppfart.

 

det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380. samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t.

 

husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK. så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men..

Lenke til kommentar

Trur nok den trenger en bredere vei enn E6 for å oppnå toppfart....

 

Det er STOR forskjell på toppfart på 400km/t og at den er kjørbar i 400km/t.

 

Bugattien ble designet for utseende og ikkje fart fra dag 1, og det ble opp til ingeniørene å få den retnings stabil. Den har da fortsatt 2 programmer. Et for høy hastigheit og et for stabilitet.

 

Uttalt om Veyron: " Det ble bestemt hvordan esken skulle se ut og hvor stor den skulle vere, og hvor mye sjokolade som skulle oppi uten å se dette i sammenheng."

Lenke til kommentar
Uttalt om Veyron: " Det ble bestemt hvordan esken skulle se ut og hvor stor den skulle vere, og hvor mye sjokolade som skulle oppi uten å se dette i sammenheng."

 

snodig måte å bygge den ultimate bil på.. da var det vel italienerne som hadde mest makt..

Lenke til kommentar

Ferdinan Pech eller hva VAG sjefen heter Viste en rå skisse av bilen og sa den skal ha 1001 hk og gå 400km/t

Uten at det var bygd noe som helst slags test modell.

 

Derfor ble det en prinsipp sak at den oppnår 400km/t. for å greie dette er bilen 100% flat under og har en mer eller mindre syk vinge. som bilen justerer etter behov

Lenke til kommentar
NM har ikke så mye å si på toppfart.

7419346[/snapback]

At det var? Moment har alt å si for hvor høy giring du kan ha, og dermed hvor høy toppfart du kan oppnå med et gitt antall omdreininger i sekundet. :)

 

Og toppsjefen i VW var mellom 1993-2002 Ferdinand Piëch. :) I dag er det Bernd Pischetsrieder. :)

Lenke til kommentar
NM har ikke så mye å si på toppfart.

7419346[/snapback]

At det var? Moment har alt å si for hvor høy giring du kan ha, og dermed hvor høy toppfart du kan oppnå med et gitt antall omdreininger i sekundet. :)

 

Og toppsjefen i VW var mellom 1993-2002 Ferdinand Piëch. :) I dag er det Bernd Pischetsrieder. :)

7422067[/snapback]

 

jeg skrev en hel masse, men så var det no galt med sia, og alt gikk tapt..

så jeg sier bare whatever ;)

Lenke til kommentar
NM har ikke så mye å si på toppfart.

 

det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380.  samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t.

 

husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK.  så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men..

7419346[/snapback]

 

Hestekrefter er utregnet ved hjelp av kraften (Nm) og rotasjonstiden til motoren. Så det blir vel litt feil å si at Nm ikke betyr noe.

 

cc84084a478f3bc9ff99a5dd9374f6b1.png

Lenke til kommentar
NM har ikke så mye å si på toppfart.

 

det er flere utfordringer. Bugatti brukte MANGE år, og Gud vet hvor mye penger, bare for å få den stabil i over 380.  samt,når det er snakk om så høye hastigheter, trenger du en del hester for å øke farten med 1km/t.

 

husk: McLaren F1 og det første "egget" gjorde 380-390 med 600-650HK.  så 34km/t mer enn miliardbilen Veyron? den veide jo en del, men..

7419346[/snapback]

 

 

Haha! NM har ikke så mye og so for toppfart? Du hadde ikke fysikk på skolen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...