Gå til innhold

Høytalerpar til ca. 3000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er på jakt etter et høytalerpar til ca. 3000, kanskje 4000..

Skal ha et par der man får mye for pengene.. :)

Har mest lyst på gulvstående, men om det er noen stativhøytalere som er veldig gode, sleng ut link.. :cool:

Hadde lenge tenkt på Dali Concept 6, da de kostet 3496,- men så vart prisen øket til 4396,-...

Her er en liste over hva jeg har sett og tenkt på:

• Dali Concept 6 her

• Infinity Primus 250 her

• Yamaha NS-555 her

• Yamaha NS-777 her

• Psb Alpha Ther T eller her

• Patos Basic B-310 her

• Magnat Monitor 880 her

• Magnat Monitor 1000 her

• QLN Qubic her

• QLN Artech 6 her

• JBL Balboa 30 her

• CERWIN-VEGA VE-8F her

• DALI Blue 3003 her

• GALE 4040 her

• ARGON 6140 her

• Tannoy Mercury MX3-M her

Har tenkt på en høyttaler til ca. 3400,- som stod på elkjøp, men husker ikke hva den het..(kanskje mission)..

Finnst det noe bra her?(gikk ikke an å kopiere linken.. stod bare www.ljudia.no uansett hvor jeg var på siden.. så trykk webshop>hele vareutvalget>hifi>høyttaler

Har vurdert å bygge høytalere eller sub på en slik prosjektgreie vi skal ha på skolen etter jul(elektro grunnkurs), men vet ikke hvordan det blir med hensyn til lyden og sånt.. (www.ljudia.no>webshop>hele vareutvalget>hifi>høyttaler-bygg selv.

Sjekk her også etter par i den prisklassen

Og ja, receiveren min er en Yamaha RX V640 RDS.. :)

Rommet mitt er ca. 3 * 4 m

Så kan dere hjelpe meg med dette, for meg, vanskelige valget?

Kom gjerne med andre forslag enn det jeg har ramset opp! :D

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har funnet frem mye god høyttalere, mitt tips er (hvis du feks bor i Oslo) å dra innom Stereofil og Hifiklubben osv å høre på de forskjellige høyttalerene i din pris klasse. Det gir ett bilde om hvordan lyden er. Så klart vil det ikke være det samme i rommet ditt som det blir i butikken, men som sagt det gir ett bildet av hvordan høyttaleren låter.

Ett annet tips er Tannoy Fusion 3 som er den gulvstående modellen av Fusion 2 som har vunnet flere tester.

Noe som heller ikke er dumt er å finne noe brukt:

BW DM 603 S2 Mere kan du finne på avtorget eller på Hifisentralen eller på finn, qxl.no

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Tannoy Fusion 3 er absolutt en spennende høyttaler. Jeg ble anbefalt Fusion 2 da jeg skulle kjøpe meg stativhøyttalere nå i høst, men valget falt på B&W DM601 S3 siden det ikke var noen som førte Fusion 2 her i Trondheim, så jeg fikk dermed ikke mulighet til å høre på de før jeg kjøpte. Forøvrig er vel Fusion etterfølgeren til Mercury-serien til Tannoy.

Jeg har eid Dali Blue 6006 tidligere. Helt grei høyttaler, selv om puristene mener Blue-serien til Dali er mer party-høyttalere enn Hifi. Men likevel et langt stykke foran Cerwin Vega i kunsten å spille pent (hint, hint..) :)

Slik som Gnomiz foreslår kan bruktmarkedet bære frukter.

Men ta også en tur innom butikkene som fører de ulike merkene du har markert som spesielt interessante og hør hvordan de låter før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

var nettopp i bergen og var innom Hifiklubben og Hificenter..

hørte på forskjellig, men var der mest for å nyte lyden av de dyreste modellene..

men, lyden blir jo veldig annerledes i mitt rom, og jeg er heller ikke så veldig god på å merke forskjeller..

cerwin skal jeg nok ikke ha, bare listet opp det som var i 2000-4000 klassen.. :)

EDIT: Hva synest dere om disse?

JBL Northridge E-80 Bøk

M65 - Dynavoice

QLN 603 MKII

Dali - ? Et kupp, men er det 2.8 eller stemmer det selgeren sier?

Raske og gode svar ønskes :D

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Dali - ?  Et kupp, men er det 2.8 eller stemmer det selgeren sier?

7425734[/snapback]

I kommentarfeltet under oppgir selgeren at dette er den eldre 2.5-utgaven. Hadde dette vært 2.8-utgaven hadde det utvilsomt vært et røverkjøp! Har siklet på Suite 2.8 en stund selv, definitivt de peneste høyttalerne til under 10K :)

Har ikke fått hørt de enda da.

Lenke til kommentar

hmm.. har i dag lurt på å kjøpeJBL Northridge i bøk, JBL Northridge E-80 i sølv, Dali Concept 6 eller B&W DM 603 S2.

(Dali Suite 2.5-ene som jeg hadde lurt på er solgt).

En kompis sa jeg burde kjøpe en frontforsterker visst det skulle bli en av de to modellene...

Hva synest dere? Greier min Yamaha RX V640 å drive disse?

Kan dere finne en brukt, men god frontforsterker til meg kanskje?

Og til deg phax, bor i Florø, og her er bare Elkjøp, men tror kanskje det er en hifi forretning en time herfra, i Førde, men så er jo det å kjøpe brukt ikke så veldig dumt..

Er i hvert fall stort takknemlig over hjelpen jeg får av dere! :D

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Dette er jo gode høyttalere alle sammen, så du må nok prøve å finne den du liker best. Men tror kanskje jeg ville kjøpt B&W DM 603 S2.

Jeg hadde den 630 før. Og tror den skal klare å drive de helt ok

7439704[/snapback]

Skal tenke på det.. Men har ikke funnet spesifikasjonene på B&W DM 603 S2, så kan noen prøve å finne til meg? :)

Lenke til kommentar
Hehe google er en god venn å ha med seg når man leter etter noe :)

7458123[/snapback]

hehe, uten google hadde ikke nettet vert det samme..

har forresten kjøpt meg høytalere nå. gikk for et par brukte Dali Concept 6.. :D

7461711[/snapback]

Fått testet dem?? trenger jeg noen sub i første omgang??

Lenke til kommentar
Hehe google er en god venn å ha med seg når man leter etter noe :)

7458123[/snapback]

hehe, uten google hadde ikke nettet vert det samme..

har forresten kjøpt meg høytalere nå. gikk for et par brukte Dali Concept 6.. :D

7461711[/snapback]

Fått testet dem?? trenger jeg noen sub i første omgang??

7461732[/snapback]

de blir sendt på mandag, så har ikke testet enda, men skal svare så fort jeg kan når de er i hus.. :D

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har et par Dynabel S12. Kan anbefale dem på det sterkeste. Stram, ren og presis lyd. Dali Concept er også gode høytalere, men litt mer stressende diskant enn Dynabelene.

Lenke til kommentar
venter spent på hva du synes jeg.... som sagt skal jeg hente concept sentern og concept 1 imorra tror jeg... :D men faen så concept subben er DYR!!

7467686[/snapback]

ja, den er litt dyr.. er heller ikke alle som liker lyden i den.. hvor stort er rommet anlegget står i?

jeg har et rom på ca. 3x4, så en kompis av meg vart anbefalt å prøve en slik eller en slik...

men skal gi rapport når dem er koblet opp.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...