Gå til innhold

19"-20" LCD Widescreen ca 3000,- til en Gamer

sureup

Anbefalte innlegg

Jula nærmer seg og jeg ønsker meg en ny skjerm. :)

Jeg vet d er en annen topic som ligner på denne men de fleste skjermene som ble anbefalt er for store for meg (21"-22")

Vel jeg tenkte meg en skjerm som koster ca 2000-3000 kr (helst ikke så mye mer enn 3000) og er 19" eller 20" med widescreen.

Jeg har lest rundt på forumet her og ellers på internett og lest reveiwer men det er så mye forskjellig og jeg trenger litt hjelp.

Jeg bruker pcen mest til spilling (cod2 bf2 osv) så det er det hovedsaklig skjermen må være til. Så lite etterslep som mulig er det viktigste, men kontrast og lysstyrke er også greit at er ok eller bedre.

Widescreen vil jeg ha..

Design og konstruksjon ekke så viktig men at den er enkel å bevege til riktig stilling er greit...

Også kult om det er mulig å se noen som har personlige erfaringer med skjermen sånn at jeg vet at den er god :)

Så hvis dere har noen forslag så hadde det hjulpet meg veldig :)

God jul og godt nyttår! :w00t:

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop hadde suptertirsdag forrige tirsdag..

Da var det flere av oss som slo til på denne:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=40241

Og fikk min på fredag. Har mer eller mindre tilbragt helga forran den skjermen og den er fantastisk. Veldig lyssterk og 4ms sier jo sitt for etterslep.

Jeg merker ingenting(Dog, jeg satt på 25ms fra før). Spilt BF2 og WoW, har ingenting å utsette på den. Ingen pixel feil heller, død eller stuck.

Justerbart opp og ned, og vippes frem og bakover. Og veeldig billig til den prisen! Jeg betalte 2000 ca, vanlig prisen (som er nå) er 2300.

Mye skjerm for pengene, og jeg er fornøyd! Digg med widescreen!

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene :)

Jeg har sjekket rundt og lest om begge skjermene og begge virker bra, og jeg har ikke bestemt meg enda.

Noen flere som har noen erfaringer med disse skjermene eller med andre i samme prisklasse og til gaming?

Edit: Vet noen hvor høy og hvor bred BARE displayet til en 19" lcd widescreen er og det samme med displayet til en 20" lcd widescreen?

vil vite hvor stor forskjell det er på størreslen på selve displayet i høyde og bredde, uten selve rammen rundt, fordi de regner vel med rammen rundt displayet når de oppgir "dimensjoner" eller?

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Etter å ha lest en god del om skjermene her på forumet, vil også jeg annbefale 204WT. Du får mye bedre oppløsning med en 20", og til prisen er dette den klart beste 20" ws. (Dell E207WFP på tilbud som mulig unntak)

Denne linken er knall til å finne size på flatskjermer:

http://tvcalculator.com/index.html?a29e27d...c1fef0b038d4d59

Bare trykk none på source image for å se ren info om skjermen.

PS: en tomme=2.54 cm, frem med kalkulatoren.

Lenke til kommentar

Det har kommet en rekke flere skjermer i den pris og størrelseklassen etter at LG 204WT fikk voldsom omtale på forumet.

Jeg vil først og fremst anbefale å styre unna 19" på grunn av lav oppløsning. Særlig i høyden som bare er 900 pixler. 20" er bedre med 1050 i høyden og den er godt innenfor ditt prisområde.

Til spilling vil jeg anbefale maksimalt 8ms responstid på grå-grå og maksimalt 16ms responstid på sort-hvit-sort. De aller fleste skjermer har i dag god nok responstid til spilling.

Sjekk prisguiden

Lenke til kommentar

nå tror jeg at jeg har bestemt meg for LG 20" L204WT. Eneste jeg ikke liker er at jeg hører den greia som holder skjermen skal være ganske skrøpelig (og hos meg så kan det hende at det rister litt i bordet :p ) + sånn backlight greier er noe jeg ikke liker å høre om med lcd skjermer, unasett om jeg aldri har sett det selv før siden crt er det eneste jeg har hatt.

Får bare håpe jeg ikke får noen store problemer :)

veldig bra side den å se hvordan forskjell det er i størrelse på skjermene :thumbup:

Tusen takk for hjelpen alle sammen :)

God jul og godt nyttår! :xmas::w00t:

EDIT: ses på TG07 (billetter er bestilt :D)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...