Xcrtry Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei. Jeg har ett problem med nettverke mitt. Jeg klarer ikke å få torrenter eller LimeWire til å connecte, eller laste. Klarer heller ikke å komme meg inn på Steam(Cs). Bare offline mode. Veit ikke hva som kan være problemet. Håper det er noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Brannmur på PCen, eller så må du forwarde portene på routeren. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Hva mener du med å forwarde portene på routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det betyr at du må åpne noen porter i routeren. Hvis du ser på portforward.com så finner du trolig router og program som du bruker + oppskrift. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Men jeg bruker ikke router... Hva kan problemet være da? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Blokkering hos ISP eller noe som blokkerer på PC/Modem/Router Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ok. men hvordan fjerner jeg blokkeringen da? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hvordan kommer man inn på modemet? skal man ikke taste inn en IP? Endret 4. desember 2006 av Drunka Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Start -> Kjør -> skriv "cmd" -> skriv "ipconfig" -> se hva som står som standard gateway -> skriv inn den tallrekken i nettleseren din, og så skulle du vre inne på modem eller router Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er noe som heter NAT eller Virtual Server du kan bruke. Sjekk hvilke porter du må legge til i NAT fra www.portforward.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hva heter modemet ditt og hvilken ISP (nettleverandør) har du? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Modemet heter Topcom Xplorer 871BT, og ISP-en er telenor Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Adressen skal være 10.0.0.254 (admin som brukernavn og password som passord)... Telenor har en guide på http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kanskje du har fått satt begrensninger på abonnementet pga av virus og spyware-utsendelse, sjekk mailen du fikk med abonnementet. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Ja, kan jo kansje være det. Jeg hadde trojanere for ikke så lenge siden, og jeg fikk melding fra telenor om trafikken på nettet mitt. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 hmm, hvis du bruker standardporten så vil du ikke få kontakt på de mest seriøse private trackerne. bruk 1 stk port mellom 49152-65655. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg har den gamleste modem-boksen, den med bare en port... Altså en Topcom explorer 871BT Endret 5. desember 2006 av Drunka Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Da er det ingen innstillinger i modemet ditt, det er et rent modem (bridgemodem). Du kobler altså opp internett via. PC'en din (PPPoE). Det virker som Telenor som har begrensa nettet ditt. Sørg for at PC'en din er 100% fri for virus og spyware, så kontakter du Telenor, så åpner de det nok for deg. http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Endret 5. desember 2006 av Glenn Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) @Glenn Topcom Xplorer 871BT er faktisk et routermodem og ikke et rent modem... Bridgemodem varianten som du sikter til heter Topcom Xplorer 871 ADSL. @Drunka Funker det å sende epost fra en pc der hos deg så er det ikke blokkering fra ISP, fungerer derimot ikke det heller så bør du ringe ISP og høre... Endret 5. desember 2006 av mysteq Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg klarer ikke å sende e-post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå