Hansulu Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Linksys WRT54g v5. blir veldig ustabilt når jeg lager en bridge på en speedtouch 546t2. Har for en liten måned siden klart å bridge speedtouchen og linksysen, men nettet blir av og til veldig ustabilt. I dag klikket det helt og måtte kjøre over til å ha to routere som før Lurer på om det kan være routern, men jeg er ikke sikker. Noen forslag for å få nettet til å bli stabilt når jeg kjører bridge? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Årsaken til at det går dårlig er at WRT54Gv5-7 er noen 'elendige' routere. Tipper speedtouchen tåler mye mere alene enn når du bruker begge. Hvis du vil bruke begge så kan du slå av DHCP-LAN på Linksys routeren og koble nettverkskabelen fra Speedtouch til LAN Linksys. Da fungerer WRT54G som switch og trådløst aksesspunkt. Hvis du skal kjøre bridge med disse routerne så vil muligens en oppgradering til annen firmware hjelpe. Se linksysinfo.org, men pass på at det er for v5! Endret 4. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Takker hjertelig for en bekreftelse på at det er en dritt router Har jobbet mye med den Kan jeg installere amerikansk firmware på den? ser at det er en nyere version lagt ut på nettet dær borte... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det går fint. Du mister kanal 12 & 13 på den trådløse. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Har fått lagt inn dd-wrt firmware på routern, firmwaren fungerer helt utmerket (trur jeg) Og da har jeg fått en bekreftelse på at firmwaren ikke har no med at nettet blir ustabilt når jeg har bridge på modemet. Har prøvd å sette modemet inn i lan og skrudd av dhcp. Dette fungerte i og for seg greit, men hadde problem med å åpne porter på forskjellige programmer. Jeg vet også at det er routern som krasjer siden jeg ikke kommer inn på konfig-siden for routeren, men det kan jo fortsatt være at den krasjer med speedtouchen. Er det noen instillninger som kan få nettet mitt til å stabilt med bridge fra modemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 De siste versjonene av DD-WRT skal ha lagt inn gode timingparametre (tidligere måtte man legge inn i oppstartsscript) http://www.smallnetbuilder.com/lansrouters..._a_lousy_router Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå