Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54g v5. blir veldig ustabilt med bridge

Anbefalte innlegg

Linksys WRT54g v5. blir veldig ustabilt når jeg lager en bridge på en speedtouch 546t2. Har for en liten måned siden klart å bridge speedtouchen og linksysen, men nettet blir av og til veldig ustabilt. I dag klikket det helt og måtte kjøre over til å ha to routere som før :( Lurer på om det kan være routern, men jeg er ikke sikker. Noen forslag for å få nettet til å bli stabilt når jeg kjører bridge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at det går dårlig er at WRT54Gv5-7 er noen 'elendige' routere.

Tipper speedtouchen tåler mye mere alene enn når du bruker begge.

Hvis du vil bruke begge så kan du slå av DHCP-LAN på Linksys routeren og koble nettverkskabelen fra Speedtouch til LAN Linksys.

Da fungerer WRT54G som switch og trådløst aksesspunkt.

Hvis du skal kjøre bridge med disse routerne så vil muligens en oppgradering til annen firmware hjelpe. Se linksysinfo.org, men pass på at det er for v5!

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Har fått lagt inn dd-wrt firmware på routern, firmwaren fungerer helt utmerket (trur jeg) :) Og da har jeg fått en bekreftelse på at firmwaren ikke har no med at nettet blir ustabilt når jeg har bridge på modemet. Har prøvd å sette modemet inn i lan og skrudd av dhcp. Dette fungerte i og for seg greit, men hadde problem med å åpne porter på forskjellige programmer.

Jeg vet også at det er routern som krasjer siden jeg ikke kommer inn på konfig-siden for routeren, men det kan jo fortsatt være at den krasjer med speedtouchen.

Er det noen instillninger som kan få nettet mitt til å stabilt med bridge fra modemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...