RobbO804 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei alle sammen.. Jeg har en kompis som har slete med å fått pcen sin i orden nå i over en mnd, grunnen er bare at han ikke har giddet, men men. Det som er problemet er at når vi skal instalere xp og vi er på 93% av formateringen (instalering) så kommer det opp en hel haug med filer som ikke kan kopieres til hardisken, så når du har ignoret alle disse filene som ikke kan bli kopiert, så får du beskjed om at du må starte pcen på nytt og gjør du det så kommer du like langt og det samme kommer opp. Vet dere noe om hva som kan være grunnen? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Prøv med en annen cd. Prøv så med en annen cd-rom. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Erfaring tilsier: Feil på RAM Feil på Cdrom- eller DVDleser Feil på WinXP-CD Hva som er problemet hos kompisen din er umulig å si på avstand. Det finnes selvfølgelig også andre feilkilder; her får andre bidra. Test RAm med memtest86. Prøv CDen i en annen maskin. Prøv med en annen CDrom/DVD-leser(Du har sikert en han kan låne). Forøvrig: Installasjon og formatering er ikke samme sak, prøv å være eksakt i feilbeskrivelsen og hjelpen blir mye bedre. LASR Lenke til kommentar
morra Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hvis ikke det Makky foreslår virker så kan det være harddisken... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 er det system32\hal.dll som mangler? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Om det brukes mer en enn rambrikke under installasjonen, forsøk med kun en. Lenke til kommentar
Angel-79 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei alle sammen.. Jeg har en kompis som har slete med å fått pcen sin i orden nå i over en mnd, grunnen er bare at han ikke har giddet, men men. Det som er problemet er at når vi skal instalere xp og vi er på 93% av formateringen (instalering) så kommer det opp en hel haug med filer som ikke kan kopieres til hardisken, så når du har ignoret alle disse filene som ikke kan bli kopiert, så får du beskjed om at du må starte pcen på nytt og gjør du det så kommer du like langt og det samme kommer opp. Vet dere noe om hva som kan være grunnen? 7418235[/snapback] Hei Jeg har det Problemmet selv Men har funet ut at 3 feil av det Nr.1 Se om du har byttet kablene som kobles til CD/DVD stasjonen med HDD Nr.2 Må opptaderes BIOS Nr.3 Vis du har satt noen ekstra i PC må du få ut til du har innstallert ferdig Win dvs Sett dem orginalene du har fra før Mvh Angel Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hadde akkurat samme problemet, og i mitt tilfelle viste det seg at det var feil på den ene RAM-brikken.....tok denne ut, og da fungerte ALT... Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Erfaring tilsier:Feil på RAM Feil på Cdrom- eller DVDleser Feil på WinXP-CD Hva som er problemet hos kompisen din er umulig å si på avstand. Det finnes selvfølgelig også andre feilkilder; her får andre bidra. Test RAm med memtest86. Prøv CDen i en annen maskin. Prøv med en annen CDrom/DVD-leser(Du har sikert en han kan låne). Forøvrig: Installasjon og formatering er ikke samme sak, prøv å være eksakt i feilbeskrivelsen og hjelpen blir mye bedre. LASR 7418336[/snapback] Ja det er jeg og klar over, eg tenkte litt feil, det blir instaleringen, vi har prøvd med annen cd, men no er det hele pcen har blitt fucket, før klarte vi å instalere xp men nå funker ikke det heller, eg husker ikke alle filene som ikke kunne kopieres men det var nok til at vi ikke fikk instalert xp i hvertfall.. Men han kommer ned med pcen idag, så da skal vi bytte litt om på komponenter og se ka vi får til. Og til dere som snakte om ramtesting hvor finner jeg dette? evt. link.. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Og til dere som snakte om ramtesting hvor finner jeg dette? evt. link.. Takker for alle svar. 7422108[/snapback] Google på memtest så finner du. Det kan være nok å prøve en brikke om du har brukt flere. Går det galt med den første, bytter du den med en annen og prøver igjen. kan også lønne seg å prøve i forskjellige sloter. Lenke til kommentar
RobbO804 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Nå har vi byttet ram, vi fikk på pcen og instalert xp osv, men etter en stund når pcen hadde stått på så hengte den seg, og det var ikke mulig å komme seg innpå igjen.. Noen forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå