Gå til innhold

Tagan PSU, Split eller Combine

Anbefalte innlegg

OK, satt med maskina, den skrudde seg plutselig av, strømmen røk bare, og nå vil den ikke på igjen.

Hver gang jeg starter den, skjer det ikke annet en at lite blått lys tennes bak på PSU'en. Dette lyset er plassert like ved "den rød bryteren", som nå står på "split", den andre muligheten jeg har er "combine". Det står ingenting om volt e.l.

Det jeg lurer på er om bryteren automatisk kan ha blitt flippet, og at PSU/HK osv har blitt svidd, eller om bare PSU er svidd, og HK fortsatt er intakt. Bør jeg da prøver å flippe switchen til "combine", eller er det for risikabelt sett at HK kanskje ikke er svidd, og at jeg kommer til å svi det ved å flippe bryteren til "combine".. Jeg aner jo ikke hva den sto på til å begynne med, eller om den i det hele tatt har flyttet seg.

Dette ble noe kryptisk, men jeg klarer ikke forklare det bedre i farta, bottom line er at jeg ikke får noe strøm i maskina (ser det ialflall ut til), og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Setter pris på alle innspill og forslag - vi vet jo hvor surt livet er uten pc.

edit:

I det hele tatt, hva er forskjellen på Split og Combine, og hva betyr de?

edit2: update

Etter å ha latt maskinen stå i fred flere minutter, fikk jeg plutselig strøm i den da jeg startet, men jeg fikk ikke noe skjermbilde. Jeg dro derfor ut DVI kontakten fra skjermkortet, mens maskinen var på, for å se om den var løs e.l. Rett etter at jeg dro den ut, røk strømmen, og den lille blå lyset på PSU'en ble tent igjen. Hva skjer?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual 12V rails are nothing new, as both Enermax and OCZ employ them for their top of the range 600W models. Tagan, however, is unique in the facility to combine these split rails into a single one via a switch on the back if required.

Håper dette kan gjøre deg litt klokere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...