marius90 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 hei, tenkte jeg skulle gjøre en siste oppgradering på mitt socket 939, men må jeg gjøre noe spesielt når jeg bytter til dobbelkjerne prosessor? oppdatere bios etc? har et asus a8n sli hovedkort. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du burde oppgradere BIOS da det ikke er sikkert at din BIOS støtter dobbelkjerne. Du burde kansje vurdere en reinstallasjon av OS, da dette ikke alltid oppdager at du bytter CPU. Ellers er det ingen store hokuspokus med unntak at kjøleren som følger med på X2 4600+ støyer som ett uvær. ~ Medion Lenke til kommentar
Istahire Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 hei, tenkte jeg skulle gjøre en siste oppgradering på mitt socket 939, men må jeg gjøre noe spesielt når jeg bytter til dobbelkjerne prosessor? oppdatere bios etc? har et asus a8n sli hovedkort. 7418103[/snapback] Du bør undersøke om BIOS støtter dobbelkjerne-prosessor. Utover dét, burde det ikke være noen problemer, så fremt strømforsyning og kjøling er bra nok. Kjøp en Opteron prosessor, hvis du kan - da burde du være sikret for en god stund fremover. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Kjøp opteron hvis du skal klokke, bios oppdatering er ikke nødvendig hvis alt virker som det skal. Gå inn på hjemmesiden til asus og sjekk om hk´et støtter dualcore uten bios oppgradering, men jeg vil tro at det gjør det amdme Endret 4. desember 2006 av amdme Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 jeg har det nesten det samme hovedkortet (asus a8n sli premium) og det støtter amd's X2 prosessore uten noen oppgraderinger av bios. Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hei, tenkte jeg skulle gjøre en siste oppgradering på mitt socket 939, men må jeg gjøre noe spesielt når jeg bytter til dobbelkjerne prosessor? oppdatere bios etc? har et asus a8n sli hovedkort. 7418103[/snapback] Har akkurat det samme hovedkortet, og kjører no ein Opteron 265 på 2,6 ghz 1,4v Har ingen problemer her Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 ok, takker for svar. håper ikke jeg må formatere, er ikke så lenge siden jeg gjorde det, og jeg orker ikke legge inn alt igjen. tor dere jeg vil merke noe forskjell i spill med ny prosessor? tenkte på amd x2 4400 elns, har fra før en amd 3200+ Lenke til kommentar
Nevermind75 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Noen stor forskjell i spill vil du nok ikke merke, siden få spill støtter denne teknologien enda. Men windows og datamsakinen generelt vil gå endel raskere. Og alt+tab ut av programmer fører ikke til an maskinen henger. Du kan også kjøre flere programmer samtidig, og alikevel ha en fungerende maskin. Endret 4. desember 2006 av Nevermind75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå