ron Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Skal dele internett mede to maskiner. Tenkte å skaffe meg en bredbåndsrouter, for og slippe å hoste med den ene maskinen. Har Billion Broadband BIPAC-640AE i tankene. Vil dette fungere? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Jeg har Telenors "gamle" ADSL, som vel er samme saken, bare uten begrensning. Hvis det er det, trenger du en router med PPPoE. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Er ingen problem å dele oppkoblingen....eneste minus er at du kjappere får redusert hastigheten til isdn-hastighet, 1 GB går kjappere enn du trur. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 23:24, skrev dudsi:Er ingen problem å dele oppkoblingen....eneste minus er at du kjappere får redusert hastigheten til isdn-hastighet, 1 GB går kjappere enn du trur. Netopp, spill = 2 dager, fileshare = noen timer. Anbefaler på det sterkeste at du legger i 150 kr ekstra i mnd å anskaffer vanlig adsl... event å gå ned på hastigheten, men få ubegrenset bruk... 1 GB er borte på et blunk.... latterlig av Telenor å sette grensen så lavt... Latterlig å sette en grense i det hele tatt... Lenke til kommentar
ron Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Helt enig, en Gig er latterlig lite, men saken er at jeg har flyttet hjem på gutterommet for en kortere periode. Når jeg har kjøpt meg et nytt sted så regner(håper) jeg med at Firstmile er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Husk at kun ETT av Telenors ADSL-tilbud har begrensning på 1 GB, det finnes mange andre alternativer (tellemåte: en, to, mange...) fra Telenor uten begrensning. Husk også at for svært mange ADSL-bruker holder 1 GB/måneden i massevis. Tenk på de som bare surfer noen ganger i månenden, er i nettbanken etc, og leser post et par ganger i uka! Telenor Online ADSL er et tilbud til de som ikke bruker nettet så mye, men som ønsker raskere respons enn ISDN når de først bruker det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 22:59, skrev ron:Skal dele internett mede to maskiner. Tenkte å skaffe meg en bredbåndsrouter, for og slippe å hoste med den ene maskinen. Har Billion Broadband BIPAC-640AE i tankene. Vil dette fungere? Antar det er 640SE du mener og den fungerer utmerket mot TN ADSL, kjøp den ny, da eldre utgaver hadde problemer mot noen av ADSL-modemene, husker ikke hvilken type det var av modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå