Dr_VingTor Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har en PC som bråker noe helt hinsides... klarer ikke dette bråket lengre så har begynt å vurdere vannkjøling. Det første settet som slo meg som litt interessant var TT BigWater 745, men fra det jeg har klart å grave fram så ser det ikke ut som om den passer til PCen min. Noen som kan bekrefte om BigWater 745 passer til en Pentium 4 med 478 sokkel? Er settet noe å satse på i det hele tatt? ( så den store tråden, har ikke tenkt å begynne å lese igjennom hele den nå, kanskje deler av den senere) kan jo eventuelt kjøpe en blokk som passer til CPUen og bruke resten av settet. Prosessoren er altså en P4 478 sokkel 2,8 GHz, av den varme typen (bortimot 100W trur jeg...), noen som kan anbefale et vannkjølingssett som passer for denne prosessoren og et radeon 9800 pro skjermkort? noe jeg har glemt å nevne? si i fra. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis det er støy som er det primære her ville jeg anbefale en titt på Zalmans Reserator. Kommer i versjon 2 også, men denne er dyrere. Dette er godt nok til å kjøle den hardwaren din så og si lydløst. Du finner tråder om denne kjøleløsningen forumet her. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Når det gjelder Bigwater, er det tilsynelatende det samme festet som på de første versjonene av BW. Og den tråden du leser gjennom er hovedsaklig om den FØRSTE revisjonen av bigwater. Alt er helt endret, bortsett fra blokken som bare er noe justert på 735 og 745. Å kjøpe settet for å bytte ut til en skikkelig blokk, tror jeg ikke vil lønne seg, da du sitter igjen med en blokk som ikke gjør noen nytte, og du må ut med 3-500 for en dugelig blokk. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 ok, fikk vell svar på mye av det jeg lurte på nå... så da får en bare se hva lommeboka tillater... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå