Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefon på hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Fant ingen generell tråd for telefoner, så legger tråden min inn hær i og med at det er nettverk inne i bildet. :)

 

Hær hjemme så har vi 3 pc'er. alle koblet på en switch.

 

Problemet: vi har en IP-telefon. Men når jeg kobler denne til switchen så får jeg ingen summetone. Og kan ikke ringe ut, eller inn til telefonen. Hvorfor får jeg ikke denne til å virke? Er det noe jeg må gjøre i tilleg for og få telefonen til å virke? :ermm:

 

Jeg er helt grønn på IP-telefoni da, så håper at noen hær inne kan komme med et fornuftig svar som kan hjelpe meg med å få driten til å virke :D

 

Takker på forhånd.

Endret av Pe3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ip-telefoni må vel bestilles hos en leverandør, slik at de kan tildele telefonen din et nummer. Slik jeg forstår det, har du en telefon som kobles direkte til ethernettet, da skal det vel bare være å snakke med en leverandør av VoIP, og gi dem MAC-adressen til telefonen din (står sikkert på et klistremerke på undersiden).

Lenke til kommentar

Noen leverandører av nett har PPOE , mulig noen som leverer IP tlf. har sitt system, hint; oppgi leverandør av IP tlf. og nett.

Har brukt Telio (IP tlf) og Bluecom og NGT nett uten problem eller innstillinger siste 2 åra, på hybelen er IP kobla mot "modem" i en hub, heime via en 3Com switch, har flytta tlf. noen helger uten noe oppsett, kun koble til og bruk. :innocent:

Lenke til kommentar

Du skriver ingenting som kan hjelpe i feilsøking...

 

Hvilken ISP har du?

Hvilken iptelefoni leverandør?

Hvilket modem/router?

 

Generelt så må en åpne port(er) i router/routermodem for å få iptelefoni til å fungere. Ofte er port 5060 brukt. Sjekk portforward.com for å finne din router.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...