Gå til innhold

Provoserende skolehistorier, har du noen?

drugis

Anbefalte innlegg

Provoserende at de skal komme helt opp på meg bakerst i klasserommet for å skjekke om jeg snuser! Kjefta huden full på den ene læreren...

8442781[/snapback]

Om du snuste brøt du jo skolens reglement. Dessuten er du bare 17 år, og har dermed ikke lov til å snuse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heimkunnskaplæreren på ungdomsskolen ga meg trekk for latterlige ting (som at jeg ikke hadde med at man måtte avkjøle bakverk), ga andre poeng selv om de ikke hadde dem med, påsto at man måtte rekke opp hånda hvis jeg svarte uten å rekke opp hånda, og så, to minutter etterpå, da jeg rakk opp hånda, var det bare å svare. Hvis jeg motsa henne (som for eksempel å nevne at tomme kalorier ikke var en annen type kalorier enn andre kalorier) fikk jeg greit beskjed om å slutte å forstyrre timen, og hvis hun spurte meg om noe jeg hadde full kontroll over (som for eksempel om hvor mange tallerkener det var igjen i skapet) dobbeltsjekket hun alltid uansett. Det kan også nevnes at jeg fikk beskjed om å slutte å tulle da jeg fortalte henne at fiskeboller var den eneste matretten jeg ikke kom til å spise, uansett, fikk jeg beskjed om å slutte å tulle. Ei på gruppa spiste under halvparten av det vi lagde og hørte aldri et ord om det.

På barneskolen hadde vi en klasseforstander som hevdet at vi sang for få salmer, og som ga oss kjeft hvis vi sa at Gud ikke var bevist ("Det vet vi bare"). Ikke lærte vi noe av henne heller.

Lenke til kommentar
Men å få røykepause under tentamen i 1 klasse, det er lov?

8443864[/snapback]

Det er nok opp til læreren, men skolen kan ikke ta fra deg røyken / snusen. Det eneste du ikke har lov til, er å bruke det innenfor skolens område. Stikker du utfor skolens område, for å ta deg en røyk, så er det fult lov.

.. som om noen faktisk leser disse heftene før eksamensdagen!?

Så hvorfor var det så viktig for deg å få en da? ;)

8443870[/snapback]

Slik at han kunne dra kl 10. Fri er fri :p

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde samme lærern som mora mi :ermm:

Som dere sikkert skjønner begynte hun å dra på åra da hun hadde meg. Gammel og ufyselig dame som brukte et så tjukt lag med pudder at det slo sprekker på slutten av skoledagen...

Hun var ikke riktig navla. Hun påsto bl.a. at hun hadde en katt som datt ut fra 12.etasje (hun bodde i blokk) og når katta kom opp igjen(!) så snakket den engelsk.

7418541[/snapback]

Hahahahah, måtte le av den der :!:

8443612[/snapback]

Forresten så hadde mora mi samme lærer da hu gikk på skolen

Lenke til kommentar
Syns min er så grusom, så den MÅ bare være med!!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke om jeg har noen provoserende historier akkurat.... eller jo... for oss elever er det jævla provoserende...

På skolen min så har vi en lærer i 2MX, som selvfølgelig måtte vente ett år til med å gå av på pensjon.. Ikke nok med at dama ser ut som et lik så kan hun heller ikke undervise og pedagogikk eier hun ikke et snev av. Vi snakker 50-talls skole her!

Hun presterer hele tiden å regne feil på tavla, sier hele tiden "håper jeg regner riktig nå da" noe som er jævla betryggende for oss som skal sitte og lære av det hun gjør.

I tillegg til dette så har hun begynt å ta mye personlig (etter at jeg og en annen var i møte med hun for å forklare at undervisnings metoden hennes ikke var så bra). Så her om dagen presterte hun å si til en jente "Er du ute på å nagle meg opp til veggen" da jenta spurte om hun kunne gjøre en oppgave som var litt vanskelig..

Også har hun sakt til meg at jeg har et sinnsykt negativt blikk og at hun føler på seg at jeg ikke liker hun :whistle: *Vet jeg ingenting om*

Da jeg spurte om hun kunne gjøre en Kat. 3 oppgave (vanskelig) så presterte hun å nekte å gjøre den fordi hun mente at jeg kun spurte om det på pur faenskap :ermm:

Heldigvis har vi gått sammen (klassen) og skrevet et klagebrev som vi leverte til rektor på Torsdag.. Med underskrifter seff :)

She's going down...

7417946[/snapback]

7418020[/snapback]

Vil bare komme med den tilføyningen at vi fikk fjerna læreren rett etter nyttår!

Så det finns håp der ute :D

Dog har jeg mistet et halvt år med matte, så tentamen kommer til å bli hard i år :hm:

Lenke til kommentar

Huffameg, så utrolig mange bra historier her. Skal prøve å føye til noen jeg også.

I 1.klasse hadde jeg Tysk-B, og karret til meg en grei 5er. Når jeg startet i 2.klasse ville jeg bytte over til Tysk-C, noe som tilsier nok et år med akkuratt samme pensum og læreplan. Men neida, jeg klarte å dette ned til en 3er det året. Skjønner enda ikke hvoradn det går ann.... To år med samme pensum, og jeg er dårligere i tysk etter det andre året :S

Uansett, han læreren vi hadde i tysk var ganske spesiell. Han var bare vikar, så han dreit så hart i faget. Ingen i klassen fikk fravær fordi han ikke hadde tilgang til itslearning der fraværet skal føres opp.Så, når det ble kjent ble det bare færre og færre tilstede i timene. Må nevnes at jeg ikke skulket noen timer for ikke å drepe poenget over.

Denne lærern var også ganske kjapp i kjeften, og til tider ganske morsom. Så en gang fortalte han om hvordan han bodde i Oslo før, for så å flytte til stedet der skolen min ligger. Da var det en litt frekk elev som spurte hvorfor i alle dager han gjorde det. Læreren var like kjapp på avtrekkeren og svarte "Jeg har hørt det er så utrolig mange inteligente elever her som stiller så mange inteligente spørsmål". Dermed var den diskusjonen over :)

En annen episode var da en kammerat skulle spørre tysklæreren om hjelp i en time. Vi hadde hatt han i rundt et halvt år, men enda kunne vi ikke navnet på han. Så min kammerat fikk ikke kontakt med læreren, så derfor spurte han meg om navnet på læreren. Jeg ante jo ikke, så jeg svarte "svein" som en spøk. Vel, min kammerat skjønte ikke spøken, og ropte på læreren som han trodde het svein. Og til dere som ikke har hatt tysk, svein er ikke det navnet man kaller noen på tysk. Uttaler man svein med skj-lyd på s-en, så blir det "schwein", det tyske ordet for gris. Det klarte altså min kammerat helt uten problemer og uten å tenke no mer over det.

Reaksjonen læreren ga er noe av det sykeste jeg har sett!! Første ordet som kom ut av munnen hans var "Was??", etterfulgt av en pinelig stillhet før utrbudet "Du er på såå tynn is akkuratt nå!". Min kammerat skjønte jo ikke hva dette utbruddet kom av, han hadde jo bare ropt navnet hans. Han bare satt der med et stort spørsmålstegn i ansiktet, og lurte på hva han hadde gjort galt. Fytti, vi har ledd av det siden.

Men i år fikk vi den rareste læreren jeg noen gang har vært borti. Mannen er det største surrehuet jeg noen gang har møtt! (og jeg har møtt endel). Første time skjedde følgende; han skulle ta oppropet, men hadde glemt å ta med seg klasselista. Han ba så folk om å si navnet sitt høyt, men vi måtte gjøre det i alfabetisk rekkefølge slik at det ble som på klasselista. Litt rart syntes nå vi, men vi startet. Etter fire navn, så ga læreren vår opp, og slurret litt rundt for seg selv. Så sa han at han måtte stikke på lærevælset å kopiere opp en klasseliste for å ta oppropet. Da var det ei i klassen som sa at hun hadde en klasseliste her han kunne få, men det ville han ikke. Så, da stakk han for å kopiere opp en klasseliste slik at han kunne ta oppropet for å kunne starte timen. Det var førsteintrykket sitt det. Og det har ikke forbedret seg det grann siden.Det har enda ikke gått en eneste time der han ikke har måttet gå ut av timen for å kopiere opp ett eller annet.

Faget vi har han i, er et musikkfag. Problemet er at han hverken kan spille piano eller synge. Dette går ikke ann å beskrive, men ihvertfall, det var en instrumental sang som han på død og liv skulle synge. Problemet er abre at en instrumentalsang har så stort toneregister at det til tider nesten er umulig å synge det med stemmen. Men det tenkte ikek han på. Han satte igang å synge med en utrolig stygg stemme, og klassen knakk sammen i latter etter ca tre takter. Brydde han seg om det? Neida, han fortsatte å sitte å synge i kanskje halvannet minutt mens klassen satt med tårer i øynene og lo. Klart, vi latet jo som vi prøve å følge han da det er oppgaven, men det var vanskelig med den latteren som presset seg på.

Men det morsomste var at når han var ferdig å synge igjennom en gang, så var det ei freidig jente som spurte om ikke vi kunne ta den en gang til. Joda, han satte igang, og det ble nok et halvannet minutt med latterkrampe.

Samme karen ble skikkelig sinna en gang også, og kom med følgende trussel: "Æ blir, dokke går, dokke går, æ blir!" Se fornuften i den setningen der da... Uansett ender det opp med at klasse og lærer blir skillt. Faktisk så gjorde han alvor av trusselen en gang. Plutselig utbryter han "Æ gidd itsj", pakker sakene sine, og traver ut av klasserommet. Men det var liksom så unødvendig med tanke på at det var under 2 minutter til det ringte ut. Uff, fikk så latterkrampe av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...