Gå til innhold

Provoserende skolehistorier, har du noen?

drugis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns min er så grusom, så den MÅ bare være med!!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke om jeg har noen provoserende historier akkurat.... eller jo... for oss elever er det jævla provoserende...

På skolen min så har vi en lærer i 2MX, som selvfølgelig måtte vente ett år til med å gå av på pensjon.. Ikke nok med at dama ser ut som et lik så kan hun heller ikke undervise og pedagogikk eier hun ikke et snev av. Vi snakker 50-talls skole her!

Hun presterer hele tiden å regne feil på tavla, sier hele tiden "håper jeg regner riktig nå da" noe som er jævla betryggende for oss som skal sitte og lære av det hun gjør.

I tillegg til dette så har hun begynt å ta mye personlig (etter at jeg og en annen var i møte med hun for å forklare at undervisnings metoden hennes ikke var så bra). Så her om dagen presterte hun å si til en jente "Er du ute på å nagle meg opp til veggen" da jenta spurte om hun kunne gjøre en oppgave som var litt vanskelig..

Også har hun sakt til meg at jeg har et sinnsykt negativt blikk og at hun føler på seg at jeg ikke liker hun :whistle: *Vet jeg ingenting om*

Da jeg spurte om hun kunne gjøre en Kat. 3 oppgave (vanskelig) så presterte hun å nekte å gjøre den fordi hun mente at jeg kun spurte om det på pur faenskap :ermm:

Heldigvis har vi gått sammen (klassen) og skrevet et klagebrev som vi leverte til rektor på Torsdag.. Med underskrifter seff :)

She's going down...

7417946[/snapback]

Lenke til kommentar
Syns min er så grusom, så den MÅ bare være med!!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vet ikke om jeg har noen provoserende historier akkurat.... eller jo... for oss elever er det jævla provoserende...

På skolen min så har vi en lærer i 2MX, som selvfølgelig måtte vente ett år til med å gå av på pensjon.. Ikke nok med at dama ser ut som et lik så kan hun heller ikke undervise og pedagogikk eier hun ikke et snev av. Vi snakker 50-talls skole her!

Hun presterer hele tiden å regne feil på tavla, sier hele tiden "håper jeg regner riktig nå da" noe som er jævla betryggende for oss som skal sitte og lære av det hun gjør.

I tillegg til dette så har hun begynt å ta mye personlig (etter at jeg og en annen var i møte med hun for å forklare at undervisnings metoden hennes ikke var så bra). Så her om dagen presterte hun å si til en jente "Er du ute på å nagle meg opp til veggen" da jenta spurte om hun kunne gjøre en oppgave som var litt vanskelig..

Også har hun sakt til meg at jeg har et sinnsykt negativt blikk og at hun føler på seg at jeg ikke liker hun :whistle: *Vet jeg ingenting om*

Da jeg spurte om hun kunne gjøre en Kat. 3 oppgave (vanskelig) så presterte hun å nekte å gjøre den fordi hun mente at jeg kun spurte om det på pur faenskap :ermm:

Heldigvis har vi gått sammen (klassen) og skrevet et klagebrev som vi leverte til rektor på Torsdag.. Med underskrifter seff :)

She's going down...

7417946[/snapback]

7418020[/snapback]

hehe gjorde akkuratt det samme i hoest med en vikar lerer vi hadde i to mnder, alle karakterene han hadde sett ble nullstilt :D

Lenke til kommentar

Det værste med hu dama her er at hu er lektor..

Det vil si at hun har Mastergrad og kan undervise i 3MX og 3FY, noe som er ganske scary da folka i klasse har gått ned 1-2 karakterer...

Og det hører til sjeldenhetene at hun gjør oppgaver på tavla som hun ikke har regna på forhånd hjemme..

Lenke til kommentar

Hehe, konge :thumbup:

I 10. klasse fikk vi et beist av ei lærerinne, ingen - INGEN av elevene likte henne. Etter kanskje et halvår med henne fikk vi nok, og leverte klagebrev med underskrifter fra samtlige 53 elever på trinnet.

Hun kom ikke tilbake nei :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg kom ut for en ganske provoserende situasjon i fjor. Norsk skriftlig eksamen nærmet seg og vi skulle få utdelt såkalte ressurshefter som man må ha fordi man får oppgaver basert på tekstene i heftet (for de som ikke visste det). Den dagen skulle vi tilfeldigvis slutte kl. 10 (lærere syke etc.), men vi kunne ikke få heftene før kl. 14:30 selvom de hadde ligget på skolen siden dagen før. Ingen kunne gi meg en bedre grunn til at vi måtte tilbake til skolen senere for å hente dem enn at "det ville vært urettferdig for de andre elevene på andre skoler dersom vi fikk dem utdelt tidligere fordi da hadde vi hatt bedre tid til å forberede oss".. som om noen faktisk leser disse heftene før eksamensdagen!? Litt kjipt mtp. at mange i klassen måtte ta tog og/eller båt for å komme til skolen...

Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde samme lærern som mora mi :ermm:

Som dere sikkert skjønner begynte hun å dra på åra da hun hadde meg. Gammel og ufyselig dame som brukte et så tjukt lag med pudder at det slo sprekker på slutten av skoledagen...

Hun var ikke riktig navla. Hun påsto bl.a. at hun hadde en katt som datt ut fra 12.etasje (hun bodde i blokk) og når katta kom opp igjen(!) så snakket den engelsk. I tillegg så hadde hun blitt kidnappet av en ufo.

Disse tingene påsto hun i fullt alvor. (Og nåde den som prøvde å si at det ikke var sant)

En kamerat av meg fikk en skikkelig overhøvling en gang. Vi hadde henne nemlig i forming og han tegnet en hund. Denne farget han grønn fordi han var fargeblind og ikke så forskjell på fargestiftene. Da hun så dette så frika hu fullstendig ut og kjefta på han for å sabotere oppgaven. Da han prøvde å forklare at han var fargeblind blei hu bare enda mer forbanna. At han våget å gjøre narr av henne med å påstå noe slik liksom. Han ble sendt til rektor med beskjed om å forklare at han var sendt dit for å sabotere undervisningen. Heldigvis visste rektoren om fargeblindheten til kameraten min, så han fikk ikke noen flere problemer pga. hendelsen...

Lenke til kommentar

Hadde en lærer i fjor i et fag, skal ikke si hvilket. Denne læreren presterte å påstå at min venninne - som forøvrig er lite kompetent innen IKT - hadde funnet en stor oppgave ved å hacke seg inn på en tyrkisk webserver.

Hun kan forøvrig ikke tyrkisk heller.

1MX-læreren min fra grunnkurs er også en historie for seg selv. Ikke spesielt autoritiv, men ganske spesiell. Han har en IQ på, jeg tror det er, 196, han er et veritabelt geni innen mattematikk. Men han er like mye en pedagog som jeg er en flaske med Pepsi Max. Vi lærte vel.. ingenting?

Ganske morsom lærer, bare synd at han ikke kunne lære fra seg.

Videre hadde vi en meget inkompetent tysklærer på GK og VK1 i tysk B-språk.

Han er.. rar. Han var ekstremt lettlært, og å få greie karakterer med ham var ikke vanskelig. Sitat; "Dette var ikke så bra, Simon, du får 5." :thumbup:

Han klarte forøvrig å avspore en tysktime såpass at han fortalte oss hvor lite effekt det var i kokain. I hans øyne var det meget lite effektivt.

Jepp.. han var russ sammen med pappa. :p

Ellers har jeg vel også hatt opplevelser med ganske autoritære medlemmer av ymse skolestyrer. Roping og sånt. :)

Forøvrig tok Historielæreren min - trønder, benker 150kg - med seg halve klassens prosjektarbeider og kastet dem i søpla fordi de lå på kateteret. :lol:

Fint nok det, førte jo med seg at vi som kanskje ikke var heeeelt ferdige kunne skylde på det når norsk-timen kom. :)

Forøvrig en ganske morsom lærer.

Edit: L4r5, morsom historie. :lol:

Hadde en Samfunnsfaglærer (det heter samfunnsfag ja?) på barneskolen. Vi skulle fargelegge kart, og læreren kjeftet opp en bekjent fordi han hadde brukt feil fargestifter. De hun hadde levert ut skulle en kunne skrape vekk med neglene.

Han nektet, sa han hadde brukt rette fargestifter, noe som førte til at læreren gikk opp til tavlen og gjorde lett narr av ham, for så å tegne på et ark med de rette tegnestiftene, og skrape vekk fra arket med neglene.

Bare at det ikke gikk vekk.. :whistle:

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg kom ut for en ganske provoserende situasjon i fjor. Norsk skriftlig eksamen nærmet seg og vi skulle få utdelt såkalte ressurshefter som man må ha fordi man får oppgaver basert på tekstene i heftet (for de som ikke visste det). Den dagen skulle vi tilfeldigvis slutte kl. 10 (lærere syke etc.), men vi kunne ikke få heftene før kl. 14:30 selvom de hadde ligget på skolen siden dagen før. Ingen kunne gi meg en bedre grunn til at vi måtte tilbake til skolen senere for å hente dem enn at "det ville vært urettferdig for de andre elevene på andre skoler dersom vi fikk dem utdelt tidligere fordi da hadde vi hatt bedre tid til å forberede oss".. som om noen faktisk leser disse heftene før eksamensdagen!? Litt kjipt mtp. at mange i klassen måtte ta tog og/eller båt for å komme til skolen...

7418193[/snapback]

Hahaha, selvsagt kunne de ikke levere ut ressursheftene før de skulle... Håpløst at du drar dette fram her!

Lenke til kommentar
Hadde 6 i norsk i slutten av ungdomskolen, og fikk 2'er i karakterboka til jul på videregående. Over sommeren var jeg plutselig blitt bra dårlig i norge.

Likte aldri han lærern.

7418591[/snapback]

har det samme problemet her også. På grunnkurs fikk jeg 5 på karakterarket. Og nå ligger jeg å vipper mellom 2 og 3. Læreren vi har er så sinnsykt dårlig, han går ikke igjennom nytt stoff. Han sier vi bare skal regne, og han mener det er den beste måten å lære på. Men hvis han ikke gjennomgår noe, så hjelper ikke det noe. Han skriver bare opp en formel som gjelder for første a) oppgava, og setter seg, og vi må regne videre uten at noen skjønner en dritt.

Lenke til kommentar

En skoledag

Går på en skole der vi er "avhengige" av den bærbare pcen til undervisning i timene. :D Noe jeg trives svært godt med. Derfor blir det ofte litt utenom bare notatskriving fra læreren. Noe som de aller fleste gjør.

En morning stod læreren å underviste, da fant jeg ut at jeg skulle ta en titt på en "replay" i et spill jeg spiller på skolen. Etter litt blir jeg mer og mer "sugd" inn i skjermen av interresse for hva jeg så". PLUTSELIG smeller det en bok rett i nakken på meg. Det var læreren som gikk litt av skaftet kan du godt si... I det øyeblikket visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, men bestemte meg for å bare holde kjeft å telle til 10 rolig inni meg :hrm: Etter dette ble det mange stygge blikk resten av den dagen, men etter 2 dager kom læreren bort til meg å beklaget det han hadde gjort :!:

.:keeJo:. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...