peiper Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hva skjer når man spiller spill som IKKE støtter 2-kjerne cpu'er? Bør man manuelt sette alle prosesser til 1 kjerne og spillet til 2. kjerne? Eller ordner XP dette selv? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ikke alle spill vil gå så bra, slik som f. eks WoW. Anbefaler å sette spillet til å bare bruke den ene kjernen. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 I de aller fleste tilfeller så funker det fint. Selv har jeg bare hatt problemer med GTA. Der måtte jeg sette afiniteten til en av kjernene... Så lenge du ikke merker noen problemer så gjelder fortsatt "if it aint broken, dont fix it" Lenke til kommentar
peiper Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 I de aller fleste tilfeller så funker det fint. Selv har jeg bare hatt problemer med GTA. Der måtte jeg sette afiniteten til en av kjernene... Så lenge du ikke merker noen problemer så gjelder fortsatt "if it aint broken, dont fix it" 7419001[/snapback] Funker gjør det, det er ikke saken. Men vil man få BEDRE ytelse hvis man manuelt setter alle prosesser til en kjerne og spillet på den andre, eller er det bedre å la XP styre? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det jeg måtte gjøre med NWN, var at jeg startet opp spillet, og så måtte jeg åpne opp oppgavebehnadling. Og skru av den ne kjrenen for at spillet skulle kunne starte. Dette var før jeg lastet ned 1.68 patchen Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Når man går på det manuelle vil selvfølgelig din egen kompetanse spille stor rolle. Men teoretisk sett er det bedre ytelse å hente ved selvkonfigurering. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjører WoW på begge mine C2D-maskiner, uten å fikle med affinity. Har aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Når man går på det manuelle vil selvfølgelig din egen kompetansespille stor rolle. Men teoretisk sett er det bedre ytelse å hente ved selvkonfigurering. 7419353[/snapback] Er det en måte å automatisere denne prosessen på, eller må jeg gjøre det manuelt hver gang maskina blir startet på nytt? Har en bærbar PC men TL-50 CPU som brukes til spilling en gang i blandt. 2 kjerne 1,6GHz. Ikke verdens raskeste altså. Det kan være noen prosenter å hente på å styre manuelt, spesielt når CPU blir flaskehals. (Som det alltid blir på denne). Grafikkortet er Go7600 forøvrig. Jeg ser at en sprekere 2 kjerne CPU i en stasjonær spillmaskin sansynligvis vil ha mindre å hente, da det blir kraft nok uansett. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hva skjer når man spiller spill som IKKE støtter 2-kjerne cpu'er? Bør man manuelt sette alle prosesser til 1 kjerne og spillet til 2. kjerne? Eller ordner XP dette selv? 7417967[/snapback] Det gjør i allefall jeg Lenke til kommentar
Harald2011 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vil pcen begynne å hakke da? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vil pcen begynne å hakke da? 7456163[/snapback] Det som skjedde med NWN var at det tok "årevis" før den begynt å reagere. eller det endte med at du ikke kunne trykke på noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå