Mannen med ljåen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en bruktbil med ødelagt speedo. Den teller ikke distansen jeg kjører heller. Feilen ligger nok i en sensor i girkassa, men den har jeg ikke råd til å fikse nå. Jeg har teipet en GPS til dashbordet, og den viser riktig hastighet sålenge jeg ikke kjører i tunneller. Ulovlig? Straff? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Fjernet; Jeg tok feil. Beklager.. Endret 4. desember 2006 av lathorv Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 § 35-1. Hastighetsmåler på bil 1. Bil skal ha hastighetsmåler plassert godt synlig fra førerplassen. Den skal vise hastighet i km/t med tilnærmet nøyaktighet og må ikke vise mindre hastighet enn den virkelige. Hastighetsmåler som oppfyller kravene i direktiv 75/443/EØF vedlegg II, eventuelt som endret ved direktiv 97/39/EF, eller ECE-reg.nr. 39, tillegg 1 anses å oppfylle bestemmelsene i første ledd. Lenke til kommentar
Hans-Hugo Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 § 35-1. Hastighetsmåler på bil 1. Bil skal ha hastighetsmåler plassert godt synlig fra førerplassen. Den skal vise hastighet i km/t med tilnærmet nøyaktighet og må ikke vise mindre hastighet enn den virkelige. Kjøretøyer registrert første gang før 1.1.71 trenger ikke speedometer. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Nå er vel også forsikringsselskapet interressert i hvor langt du kjører i året. Så hvis den ikke teller distansen kan du få problemer hvis du kolliderer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå