embark Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hei. Har mekket en ny låt i FL-Studio som jeg tenkte jeg ville dele med dere. Litt feedback hadde også vært fint. v1 (03.12.06): Last ned. v2 (06.12.06): Last ned. Endret 6. desember 2006 av Ferr Lenke til kommentar
AleksanderJ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du har et bra utgangspunkt mtp. melodien i sangen. Men du drar idèen litt vell langt og sangen blir litt repretiv. Prøv å varriere bruken av melodien, ikke bare ved å forandre synthen som blir brukt, men gjøre den om til feks en arp midt inni sangen. Hadde du lagt noen strings over synthen ville atmosfæren i sangen blitt toppers, synes da jeg iallfall. PS: Hold deg unna standard-samplene i FLS og last ned noen house- og trancesamplekits (beats, snare, crash), bass og effekter. Tro meg, det piffer opp sangen(e) dine Lenke til kommentar
embark Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Takk for tilbakemelding og idéer. Har du link til noen samples? Har leita mye, men finner ikke noe bra. Lenke til kommentar
AleksanderJ Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 De fleste samples finner man i diverse samplepack CD-er som vanligvis koster penger. Det finnes dog mange andre mindre samplepacks du kan laste ned fra sider som feks: - www.vipzone-samples.com Jeg laster ikke ned stort med samples lenger, men jeg ville råde deg til å sjekke ut denne tråden på et forum av en kanadisk venn av meg. Kan sikkert komme til nytte. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) skal høre på låta nå og skrive feedback mens jeg hører på den hmm begynner fint. kicken likte jeg desverre ikke. likte ikke det partiet der snare roll kommer inn. bass og kick blir borte noe jeg syns burde være der. høres greit ut så langt. ble rolig nå. funker greit men ødela litt når leden du begynner med kommer inn så går så kommer den igjen men med annen melodi. det ble et lite tomrom der syns jeg. men nå tar den av igjen. høres greit ut det. overall: funker greit men kicken burde være litt tyngre og ikke "tom". litt mer arbeid hadde ikke skadet. EDIT: hører på låta nå igjen. men den ble litt kjedelig nå syns jeg. kansje fordi den er litt enkel syns jeg. melodien og slikt. men funker bra til en gangs sang Endret 4. desember 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Helhetsinntrykket av låta er at det ble for flatt og livløst. Melodien som dukker opp 01:33 er med og redder skuta fra å synke, virkelig. Partiet før det var dessverre for uinteressant til å fange lytteren. Trommepartiet fra 02:06 høres med én gang også for flatt og feigt ut. Symbaler aleine funker dessverre heller ikke bra. Mulig låta hadde klart seg i bakgrunnen på en TVNorge-chat, men som pur lytting eller til låvedans funker dette ikke bra. Prøv å lag noe som biter hardere fra seg, har mer episke melodier, eller liknende. Noe med mer karakteristikk. Stå på! Lenke til kommentar
embark Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Da har jeg lagt ut en ny og forbedret (håper jeg) versjon av låten. Takk for samplene, AleksanderJ. Lenke til kommentar
embark Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Und eine doppeltpost... Endret 6. desember 2006 av Ferr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå