Cleopatra Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Det første som skjedde var at jeg oppdaga at deler av Norton hadde deaktivert seg: Auto-protect -OFF og Email scanning -Error. Dette lar seg ikke endre. Etter å ha kjørt CCleaner, Ad-Aware og HouseCall fungerer ikke pc`n som den skal Mulig jeg har slettet noe jeg ikke skal nå da Om jeg prøver å logge på msn så får jeg en feilkode (80048820) og en utvidet feilkode (8004840f). Når jeg så trykker på feilsøk får jeg et advarselikon (gul trekant med en ! i) på nøkkelporter og en en tekst som sier at jeg må kontrollere proxy- og brannmurinnstillingene. Dette har jeg da prøvd å gjøre, uten hell. Prøver jeg å logge meg på nettbanken eller hos NextGenTel så får jeg: Siden kan ikke vises Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene. Og så resten av den regla... Kan noen være så snill å hjelpe meg, jeg aner IKKE hva jeg skal gjøre... Endret 6. desember 2006 av Cleopatra Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Først og fremst bør du avinstallere virusprogrammet ditt, og heller innstallere antivir. Har erfaringer med Norton antivirus...dårlige erfaringer! Husk å avinnstallere norton før du innstallerer antivir. Når antivir har blitt innstallert kjører du en update og scanner. Prøv da å gå inn på de nettsidene. Fungerer det ikke da, bør du prøve en annen nettleser. Anbefaler Opera, som forøvrig også er norsk! Lykke til! Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Tenkte i første omgang å installere Norman som jeg får gratis via banken, men jeg kommer jo ikke inn i nettbanken... Ser det er mange anbefalinger her ang virusprogrammer så jeg tenkte å se nærmere på disse etter hvert. Hvordan jeg bytter nettleser aner jeg ikke... Men det må da være noen innstillinger som ikke fungerer som de skal og som jeg kan justere litt på? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 etter deg jeg har forstått kan banken bruke norton til å se hva folk driver med osv.. Mener jeg leste det et sted.. Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 etter deg jeg har forstått kan banken bruke norton til å se hva folk driver med osv.. Mener jeg leste det et sted.. 7418182[/snapback] Det er Norman banken tilbyr, ikke Norton. Kan uansett ikke skjønne hvilke interesse banken har med å se hva folk driver med på nett... Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg er koblet til nettet. Det ser egentlig ut til at det kun er såkalte sikre sider jeg ikke kommer inn på..? Virker nesten slik ettersom jeg ikke kommer inn på msn/hotmail, nettbank eller mine sider hos nextgentel. Jeg får til å logge meg på alle forum/sider som krever innlogging. Kanskje det ble litt klarere nå? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Prøv denne (i sikkermodus): http://oss.viztnd.com/ewido.shtml Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Prøv denne (i sikkermodus): http://oss.viztnd.com/ewido.shtml 7419887[/snapback] Får kun frem at siden ikke kan vises når jeg prøver "iexplore http://www.ewido.com/en"... Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Prøv å installer Firefox eller Opera og se om du får samme problem da. Hvis du bruker Norton Internet Security eller andre firewaller så sjekk om port 443 (https) er blokkert. Sjekk også om DNS oppsettet ditt er ok. Sammelign med ISP'n din's sine settinger. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Internett leverandøren (ISP) din har ikke stengt visse porter på abbonementet ditt grunnet at maskinen din blir brukt some-post clone? Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Prøv å installer Firefox eller Opera og se om du får samme problem da. Hvis du bruker Norton Internet Security eller andre firewaller så sjekk om port 443 (https) er blokkert. Sjekk også om DNS oppsettet ditt er ok. Sammelign med ISP'n din's sine settinger. 7421688[/snapback] Hvordan sjekker jeg om port 443 er blokkert? Under "egenskaper for Internett" er det haket av for å motta DNS-serveradresse og iIP-adresse automatisk. Er det dette du mente? Kjørte og en test og fikk svar: Kjør -cmd -nslookup -www.vg.no 195.159.0.100. Hva dette betyr aner jeg ikke. Om jeg ikke finner ut av dette så kommer svogeren for å prøve å hjelpe meg og ant. installere opera. Men; kan jeg bruke SMS der? Internett leverandøren (ISP) din har ikke stengt visse porter på abbonementet ditt grunnet at maskinen din blir brukt som e-post clone? 7423229[/snapback] Kanskje jeg får ringe NGT i morgen å høre. Gir de ikke beskjed om de oppdager virus da? Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Sjelden ISP'er blokkerer port 443... Ang NIS/andre brannmurer så er det bare å deaktivere de og så se om du kommer inn på sikre sider... Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 De fant ikke noe galt hos NGT. Har lastet ned Opera, men får denne feilmeldingen: Klarte ikke å koble opp mot tjeneren Du prøvde å gå til adressen http://redir.opera.com/www.opera.com/firstrun/, som er utilgjengelig for øyeblikket. Kontroller at nettadressen (URLen) er skrevet riktig og prøv så å oppdatere siden. Kontroller at internettforbindelsen din er aktiv og se etter om andre programmer som trenger den samme forbindelsen virker. Kontroller at innstillingene til eventuelle sikkerhetsprogrammer for Internett er korrekte og ikke hindrer vanlig nettsurfing. Hvis du sitter bak en brannmur på et lokalt nettverk og tror dette kanskje skaper problemer, må du snakke med systemadministratoren din. Trykk på F12-tasten på tastaturet og prøv å velge vekk mellomtjenere, med mindre du vet at du må bruke en mellomtjener for å komme på nett. Prøv så å laste siden på nytt. Prøvde og Firefox, men fikk samme feil der. Lenke til kommentar
butare Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 etter deg jeg har forstått kan banken bruke norton til å se hva folk driver med osv.. Mener jeg leste det et sted.. 7418182[/snapback] Sprøyt Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Deaktivere brannmur på pc om du har? Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Deaktivere brannmur på pc om du har? 7425914[/snapback] Har prøvd, men det gjør ingen forskjell. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du fikk renska opp pcen for alle ulumskheter ikke sant? Siden Norton plutselig var deaktivert, har du avinnstallert den og innstallert på nytt? Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Du fikk renska opp pcen for alle ulumskheter ikke sant? Siden Norton plutselig var deaktivert, har du avinnstallert den og innstallert på nytt? 7426165[/snapback] Jeg har renska opp så godt jeg kan... Jeg har prøvd å avinnstalere den, men må være logget på og det får jeg ikke til. Har all info fra da jeg lastet det ned, men den godtar det ikke. Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen....nsf&view=docid Lenke til kommentar
Cleopatra Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgen....nsf&view=docid 7430275[/snapback] Takk Hva skulle jeg ha gjort uten hjelp fra dere Da blir Norton avinnstalert så snart de små har kommet i seng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå