Evleos Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Sist fredag begynte bredbåndet mitt å bli svært ustabilt; hastigheten var lav, og fra tid til annen, var jeg ikke tilknyttet internett. Dette har bare blitt verre og verre de siste dagene. Tilkoblingen har vært dønn stabil før dette. Har Bluecom som nettleverandør, og bor i Bergen. Internettet fungerer kanskje noen minutter om gangen, men med avtakende hastighet. Til slutt er jeg ikke koblet til nettet mer. Dette skjer om og om igjen, noe som gjør selv det å surfe umulig. ADSL-modemet er tilsynelatende i orden, og intet er gale med ruteren jeg vanligvis bruker. Annen info: - Bitcomet laster i perioder bare opp, og ikke ned. - Telefonlinjen bredbåndet er knyttet til, fungerer av og til ikke. Jeg vet ikke om dette har vært et problem lenge, da jeg ikke bor i den leiligheten. - Bluecom har nylig sagt at de vil oppgradere linjene sine, jeg valgte rett etterpå å oppgradere linjen min enda ett hakk (til 3200). Den ble oppgradert sist uke, og på it avisen sitt speedometer fikk jeg rundt 2800ned. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Oppdatering: Ringte til Bluecom i dag tidleig; de kunne se at jeg datt ut hele tiden, og anbefalte meg å skifte splitter. Kjøpte kabler idag, og er på internet uten bruk av splitter. Det er stabilt nå, men hastigheten er 1/20del av hva den burde være. Har ca 120 k/bits opp og ned, mens linjen er for 3200 k/bits ned. Linjeavstanden er 2800meter. Ringte igjen til Bluecom i kveld, men de kunne ikke gjøre noe der og da. De såg dog at jeg var koblet til, men med en svært lav hastighet. De sendte saken over til "teknisk". Noen som har hint/tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Slike problemer ligger ofte i at utstyret ikke tåler bittorrent så godt. Fungerer ting normalt om du ikke laster med bitcomet? Slå av og på router og prøv uten p2p. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Slike problemer ligger ofte i at utstyret ikke tåler bittorrent så godt. Fungerer ting normalt om du ikke laster med bitcomet? Slå av og på router og prøv uten p2p. 7425946[/snapback] Jeg bruker nok ikke p2p programmer når jeg måler hastigheten. Har ikke testet å restarte routeren for også ikke bruke p2p programmer, men jeg kan vel alltids prøve. Edit: Restartet routeren, intet nytt. Endret 4. desember 2006 av lithium Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 I følge KapaksWeb har jeg en "total linjelengde inkludert inntak:[på] 2380 meter". https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Kan det hende at Bluecom ikke er i alle sentralene i Bergen? Koblet meg feil? :S (Ikke at det skal ha så masse å gjøre; er jo under 3000m) Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Går sikkert ann å sjekke på modem/routeren din åssen hastighet linja har synca på, men frykter det er lite å gjøre annet enn å mase på Bluecom Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Å koble seg direkte opp mot modemet? Er det samme ip som tilkoblingen som er addressen da? Uansett; Bluecom såg at hastigheten på modemet var rundt 1/20 av vanlig. Info: Istedenfor splitter, så har jeg nå en overgang fra "stor" til "liten" telefonledning. Det skal vel ikke ha noe å si? Ledningen inn i modemet kan uansett bare være "liten". Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Situasjonen har ikke endret seg; Hverken fått svar på mail eller over telefon. Internettet der er fremdeles like ustabilt og tregt, 3 uker etter første klage. Eneste informasjonen jeg har fått fra dem er en regning... Betalingen kan jeg vel tilbakeholde. Og en annen ting, kan jeg ikke nå bryte med bluecom uten å måtte betale de 500kr'ene man vanligvis må betale? Er fristet til å benytte meg av NextGenTel sitt ADSL2+ tilbud for studenter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå