Gå til innhold

Hvordan hente ting fra FTP?

Anbefalte innlegg

Hei :D

Lurte på om hvordan jeg hentet innholde i en .txt fil fra en FTP server.

.txt fila inneholder pw og usernames og bør derfor ikke nåes av andre!

Å ja jeg vet om databaser bare at nå driver jeg å lærer flatfile(eller hva det het)

så kan noen smarte folk her noen smarte løsninger?

Offtopic:

Driver å lager lærer meg php igjen å tester scriptene mine hos 100webpsace.com

problemet er det med databaser! Jeg får ikke koblet til databasen jeg lager hos de.

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du begynner å lære deg flatfiler ved å legge ut passord... er ikke det den rette måten. Prøv å lag et script som lagrer noe til en fil, og et som henter infoen igjen.

Du kan eventuelt bruke .htaccess til å skjule .txt filer fra en directory listing. Men hvis noen prøver å gå direkte til filen, http://domene.no/fil.txt så ser de alt. Det gjelder også ftp, kan ikke skjule noe.

Du kan jo eventuelt md5() hashe alle brukernavn og passord før du lagrer de i filen, men det er fremdeles ikke så trygt.

Og php i php-forumet er ikke offtopic ;)

Jeg har ikke vært borti 100webspace.com, men jeg regner det er nesten det samme for de fleste hoster. Du må koble til databasen med localhost, og brukernavn/pw som du laget i cpanel (på mysql tab'en) eller lignende. Du må lage en mysql brukerkonto, den er ikke automatisk laget.

Lenke til kommentar
Du kan eventuelt bruke .htaccess til å skjule .txt filer fra en directory listing. Men hvis noen prøver å gå direkte til filen, http://domene.no/fil.txt så ser de alt. Det gjelder også ftp, kan ikke skjule noe.

Du kan jo eventuelt md5() hashe alle brukernavn og passord før du lagrer de i filen, men det er fremdeles ikke så trygt.

7417976[/snapback]

Du kan vel også bruke .htaccess for å hindre at noen åpner filene direkte. Ville da brukt et ekstra filetternavn, f. eks. fil.inc.txt som du sperrer for direkte lesning, men som kan inkluderes via PHP.

Dette er koden som kan brukes for slikt:

<Files ~ "\.inc\.txt$">

<Limit GET POST>

Order allow,deny

deny from all

</Limit>

</Files>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...