Gå til innhold

Oversikt over Nintendo DS homebrew-løsninger?

Pricks

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste tenkt på å gå til anskaffelse av et eller annet "homebrew-system" for DS, da det kunne vært greit å slippe å drasse rundt på en haug med spillkassetter på tur, og muligheten for avspilling av musikk og videoer hadde vært greit.

Dessverre vet jeg ganske lite om mulighetene, men har vurdert både M3 og DS-Xtreme, som er tilgjengelig her (men utsolgt for øyeblikket):

http://www.modnet.no/index.php?cPath=123_125

Det jeg lurer på er om noen har prøvd disse eller andre lignende produkter, og hva man anbefaler?

M3 virker jo veldig bra, da man kan ha større minnekort noe som gir plass til flere spill og noen filmer (og musikk) i tillegg. Men den består av flere kassetter, og man må kjøpe en ekstra kortleser for å koble til PC.

DS-Xtreme er alt i ett eneste lite DS-kort(!), og dette kortet har USB-utgang som kan plugges rett i PC uten at man trenger å installere noe mer. Problemet er at den bare har 512 MB. Den ser også ut til å være en ganske dyr løsning.

Så begge disse har fordeler og ulemper, men finnes det noe annet som kanskje kombinerer det beste fra dem begge?

I utgangspunktet er noe som krever at man flasher om DS ikke aktuelt :)

(Finnes det andre "samletråder" for homebrew-løsninger for DS? Jeg kunne ikke finne noen i allefall.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...