Husee Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Lurer litt på hva som er forskjellen på studiekompetanse fra almen og medier og komenikasjon? Hva kan jeg gjøre videre ved å ta 3 år på medier? hva kan jeg ikke gjøre som jeg kan gjøre hvis jeg går almen? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Du får generell studiekompetanse begge plasser, og kan studere akkurat det samme. Det positive med allmenn er at du kan få spesiell studiekompetanse. Skal du utdanne deg som ingeniør må du ha 2FY og 3MX, skal du utdanne deg som lege må du ha 2MX/2MY/3MZ, 2FY og 3KJ. Disse realfagene får du ikke på M&K. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du kan gjøre alle studier som ikke krever spesielle fordypningsfag (vanligvis realfagene), enkelt og greit. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du får også ekstra realfagspoeng om du tar allmenfag med ekstra realfag. Disse legger seg "oppå" karakterene og gir deg et bedre snitt på søknaden til høyere utdanning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du får også ekstra realfagspoeng om du tar allmenfag med ekstra realfag. Disse legger seg "oppå" karakterene og gir deg et bedre snitt på søknaden til høyere utdanning. 7435092[/snapback] Pluss at noen linjer faktisk krever disse fagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå