Gå til innhold

Provoserende skolehistorier, har du noen?

Frohman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg elsker å bli provosert, spesielt når det kommer til "autoriteter", som lærere. Har dere noen fine skolehistorier, der skolen driter seg ut eller blåser seg opp over ingenting? Det finnes en del slike poster allerede, så skal finne noen og linke dem hit. :)

Larz ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg kasta en snøball på veggen, og en lærer så det og ga han tilsnakk. Det gikk sånn omtrent sånn som dette.

Lærer: "Kasta du den snøballen" *noterer i en bok*

Kamerat: "Ehh, ja..."

L: Det er ulovlig vet du." *noterer litt til*

K: "Ehh, ja..."

L: "Så hvorfor gjorde du det?"

K: "Fant ut at veggen var bedre enn vinduet."

L: "Men du bryter regler uansett, og ikke vær spydig." *noterer enda litt til*

K: "Neivel..."

L: "Så, hva heter du?"

K: "*****, i klasse 9e." *læreren noterer* K: "Og det er sant."

L: "Sant? Hvorfor skulle det ikke være sant?" *noterer enda litt, og blar om*

K: "Har oppgitt falskt navn før"

L: "Jasså, du har det, ja" *noterer i ekstra kraftig skrift*

L: "Ikke la det skje igjen, da, og jeg tar kontakt med læreren din!"

K: "Ok."

Så, han skrev ned to sider i notatboka og kasta bort omtrent halve friminuttet vårt på grunn av en ussel snøball mot en murvegg, pluss at læreren vår lot være å gi han anmerkning...

Makan!

Lenke til kommentar

Vi hadde en inspektør på ungdomsskolen som var ganske opptatt av seksuell trakassering.

En av kameratene mine tok og kløp en jente i rompa, ganske uskyldig, og ble utvist i 3 dager for det. Etter denne episoden ble det sendt ut brev til alle foreldrene på det trinnet, og alle ble tatt ut i i små grupper til samtaler med lærer om seksuell trakasseringen.

Så noen måneder etter når vi skulle ha klassebildet så var det noen av jentene som skulle ha på seg sånne playboykaninører-hårbøyle, og da ble det jo oppstyr igjen og de ble beslaglagt fordi de sendte ut "feil signaler" til de som skulle se på bildene.

Var ganske morsomt egentlig.

Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje kva som er så farleg med ein snøball, barn og unge (eldre og for så vidt) skal leike i snøen og kaste snøballar på kvarandre, det er ein del av oppveksen. Å nesten få anmerkning for å kaste snøball på ein vegg er tragikomisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det uskyldig å klype en jente i rumpa? 3 dager utvisning er kanskje litt drøyt, men det var nok for å sette et eksempel.

Og om man får lov å kaste snøball på vegg, så blir det fort kjedelig, så utvikler det seg til snøballkasting på andre ting. osv..

Poenget er at, ja, disse reaksjonene kan virke overdrevne, men det er en slags rasjonalitet bak det.

Lenke til kommentar

det med at "noen kan bli truffet i øyet av snøballen og bli blind hvis dere fortsetter" preiket er bare tull... både jeg og en kompis har fått snøballer deiset midt i øyet fra 1m hold, hadde bare litt sand i øyet og så dårlig resten av den dagen, men så var alt bra igjen.. alle var venner og fortsatte med snøballkastingen.. :p

edit: må bare tilføye at på min skole (går i 9.) blir man utvist for å dra av buksen til noen.. :p

skjønner at man ikke skal gjøre det, men å bli utvist er bare tull siden det bare er bestevenner som gjør det på hverandre.. Ingen finner jo på å dra ned buksen på noen de nesten aldri snakker med ikke sant?

Endret av Turb00
Lenke til kommentar

Du kan bli blind av å få eit objekt som bles opp frå bakken i sterk vind, skal ein tenke i dei banar bør du nesten vurdere å sitte inne heile livet, er nok det tryggaste det. Klatre i tre bør ungar for all del ikkje gjere, dei kan jo falle ned og brekke nakken. Eg kunne dratt denne ganske langt.

Lenke til kommentar
det med at "noen kan bli truffet i øyet av snøballen og bli blind hvis dere fortsetter" preiket er bare tull... både jeg og en kompis har fått snøballer deiset midt i øyet fra 1m hold, hadde bare litt sand i øyet og så dårlig resten av den dagen, men så var alt bra igjen.. alle var venner og fortsatte med snøballkastingen.. :p

7417448[/snapback]

Er det litt grus eller en liten stein i snøballen kan det gå hardt utover synet.

Lenke til kommentar

7417448[/snapback]

Er det litt grus eller en liten stein i snøballen kan det gå hardt utover synet.

7417465[/snapback]

joda.. men jeg vet ikke noe om sørlendingene og resten av landet, men her i Nordland kaster vi jo aldri snøball hvis snøen er FULL av sand og grus.. man må ha litt mellom øra da..

Lenke til kommentar

Det har jo skjedd at noen er blitt blind av snøballer, dermed er det et mulig utfall av snøballkrig. Skolen og dens ansatte har ansvar for elevene på skolen, og et eventuelt erstatningsansvar ved skade vil kunne falle på skolen. Dermed er det slettes ikke dumt av dem å forby snøballkasting.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...