Bruker-93156 Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Heisann! Sitter med en liten følelse av at det ikke er så mange unge som fotograferer fugl i Trondheim. Er selv 15 år å kunne likt å se om det er andre som sitter der hjemme med samme følelsen. Er interessert i å høre hvor dere drar hen, og hva man kan forvente å se/fotografere der. Selv er det Nidarø som opptar mye av fritiden om vinteren. Marius Lenke til kommentar
parleur Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Nidarø er fin plass for fuglespotting, men ikke så veldig mange sorter der. På Ringvebukta langs fjorden finnes flere sorter. Blant annet en med lange bein ligner på en stork? trur jeg. Jeg er ikke fugespotter, men har sett flere langs Ringvebukta (en tursti langs fjorden ved Ringve vgs) Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Kommer nok til å ta endel turer til nidarø i løpet av vinteren selv. Det er nærme for meg og fuglene er veldig tamme. En fin plass for en nybegynner som meg selv. Om jeg kan betegnes som ung er vel et tema til diskusjon Forrige gang jeg var der var det totalt fire personer som drev og fotograferte, så det er en veldig vanlig plass å gå. Det er relativt få fuglearter der, men det finnes noen avvik som er pene, og ser stadig vekk at folk tar pene bilder av stokkender. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 parleur: Den du har sett som ligner på stork er mest sannsynlig Gråhegre. Jeg vet at det er flere arter langs fjorden men ikke alle er like forogene. Ligger som oftest 200 meter ut på fjorden. spaakh: Nidarø er en fin plass hvor det kommer en del arter innom i løpet av året. Det har blant annet hvert Grønlandsmåke der hvert år nå, og Mandarinand er blitt sett der også 2 ganger i løpet av de siste 10 årene. Så har man de litt mer vanlige artene som brunnakke, stokkand, kvinand, krikkand, laksand og toppand. I fjor vinter var Kvinendene utrolig tamme og en av de svømte bort til meg å kakket til linsa når jeg lå i "fjæra". Nidarø er best når kulden er bitende kald, for da er det ingen andre enn oss fotografer som er dumme nok til å bevege oss ute, så endene kommer til oss med en gang de ser vi har mat. Det er også oppdaget en meget omsnakket måke der for ca. 4 år siden. Den er her ennda, men ingen er 100% sikre på hva det er. Om høsten er også Gaulosen (Øysand) et veldig fint sted å fotografere vadere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå