nomore Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Sitter her og har jernteppe. Hva heter det når man blir dimmet for tidlig og kan risikere å måtte gå inn i militæret igjen? Håper noen kan svare... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 uhm... Mudda, elns? Det er nok bare slang av riktig uttrykk, men det er det eneste jeg husker. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Hm. Mudda var det eg var på jakt etter ja. Men dette skal brukes i en jobbsøknad, og da virker det litt slapt å bruke "slang" Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 heh, jeg husket rett Men hva det heter på jobbsøknadspråk vet jeg desverre ikke. Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er ikke mudda det samme som midlertidig tjenesteudyktig? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ehrm Førtidsdimmitering ? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vurder om du i det heletatt skal ta det med. Jeg har aldri hørt om noen som blir "mudda" og kalt inn igjen. Lenke til kommentar
stout Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 MUD = Midlertidig tjenesteUDyktig tror jeg..? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Strengt tatt har man også etter 12 mnd i tjeneste, dimitert før den totale verneplikten er avtjent. Den er faktisk på 18 mnd, så alle har en viss sjanse for å bli innkalt igjen. Slik skrev jeg i min tid "Avtjent 11 mnd og 2 uker verneplikt", samt antall dager i parentes, på jobbsøknader og det får bli mitt tips i denne saken: Skriv at du har avtjent X antall måneder verneplikt, så får de spørre videre om det er interesserte i å vite mer. Sjansen for at du faktisk blir innkalt er så mikroskopisk at det egentlig er noe du kan se bort ifra. Dette vet også arbeidsgiver så de ser som regel bort fra dette de også, så lenge du faktisk har vært inne i systemet. Lenke til kommentar
BeggeDeler Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ikke nevn noe om verneplikt hvis du ikke har vært inne/er mudda. Har du vært inne eller dimmet så kan du skrive at du har ett avklart forhold til verneplikten, HVIS det er relevant for stillingen.. Er ikke vits å ramse opp antal dager du har vært inne.. ingen bryr seg Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Eneste uttrykket jeg husker fra militæret var "kuk i ræv"... men det var vel ikke det du var på jakt etter... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Slik skrev jeg i min tid "Avtjent 11 mnd og 2 uker verneplikt", samt antall dager i parentes, på jobbsøknader og det får bli mitt tips i denne saken: Kan oppsummeres til "avtjent førstegangstjeneste". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå