Gå til innhold

Ny gaming pc under 9000

Anbefalte innlegg

Om jeg kjøper det skjermkortet der, så må jeg bytte om 1-2år uansett for å kunne spille spill. Maskina skal før eller siden klokkes, for jeg har et håp og et ønske om at den skal kunne vare en stund.

Men kan noen finne en skjerm som er god til gaming for meg, så hadde det vært fint ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få først fortelle meg en sånn ca pris du er villig til å betale for en skjerm, om det skal være LCD eller CRT.. Widescreen eller ikke.. Og hvor liten den kan være.. for eksempel Minst 19"..

Så skal jeg bla frem noen alternativer til deg

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Tusen takk!

Jeg vil helst ha en lcd. minimum 19". gjerne widescreen. ikke så veldig dyr. kunne brukes til gaming.

Vil skjermkortet være bra nok til det?

7449879[/snapback]

Skjermkortet vil klare det meste av dagens spill helt greit..

Bare noen få unntak som for eksempel Half Life 2: Lost Coast og Serious Sam 2 som kan skape litt rabalder.. Hvis du prøver å spille Serious Sam 2 med max grafikk, og en oppløsning på noe særlig over 1280x1024 vil kortet slite, hakking/lagg vil merkes til tider.. Men det er klart at per dags dato så er det veldig få spill som klarer å frem provosere det.. I det få tilfellene, så kan du alltids spillet med lavere eller ingen antiastrophic filtring aktiver, og problemet burde være borte..

Men som alle vet, vil ikke det bli lettere for skjermkortet ditt med tiden..

Men nå er hvert fall Serious Sam 2 et litt spesielt tilfelle, Serious Sam spillene sliter jo veldig på skjermkort, på grunn av de lysende omgivelsene, og de massive mengdene med ting som skjer på en gang..

Hvis du ikke på død-og-liv må anskaffe dette nå, så ville jeg anbefale deg å vente til Januar, da trolig nVidia slipper GeForce 8600 og 8400, da finner du sikkert et fint alternativ i din prisklasse, og du får DirectX10 støtte og det hele..

Men vi det, at det skjermkortet vil slite med å dra neste års spill på absolutt max grafikk og høy oppløsning..

Men tilbake til skjermen..

Ikke veldig dyr, det varier jo fra person til person hvordan man definerer det da..

For noen er jo en 23" LCD-skjerm til 14000kr "billig"..

Et generelt lite problem med litt billigere LCD-skjermer er jo etterslepet, litt etterslep i spilling får man som oftest i de lavere prisklassene.. Men så spørs det da, hvor pirkete du er på etterslep, hvor lett du merker det osv..

Et annet problem med LCD, er kombinasjonen flotte farger og etterslep, de skjermene med penest bilde, og flottest farger, har som oftest tonnevis med etterslep i spilling, mens "gamer" skjermer pleier å være motsatt, blaffere farger, men mindre etterslep..

Jeg personlig er en Eizo fan, Eizo har etter min mening de beste skjermene innenfor kombinasjonen farger/bilde og etterslep, her kan du nesten få de flotteste farger og det beste bilde, samtidig som du ikke får "for" mye etterslep i spilling..

Men de skjermene er nok litt uten for din prisklasse dessverre..

Da har vi Nec som har mange gaming skjermer, altså ikke optimalt bilde, men lite etterslep..

Her er noen skjermer du kan ta en titt på:

BenQ FP93GX

Etterslep merkes knapt, eller ikke i det hele tatt, men bilde kvaliteten er så som så..

LG Flatron L1932P-SN

Dette er en fin skjerm med tanke på prisen, lite etterslep, samt helt akseptabelt bilde

FFS W19-1

Widescreen er på plass, men litt etterslep også

BenQ FP202W

Etterslep er knapt, men veldig blaffe farger

LG Flatron L203WT-BF

Nå begynner det å nærme seg noe, akseptabelt bilde, samt ikke allverdens til etterslep, og det er widescreen

Dell UltraSharp 2007WFP

En kanon iforhold til pris, etterslep hva er det? Samt temmelig fint bilde

Eizo ColorEdge CE210W

Detta er skjermen sin det, er noe etterslep da, men samtidig et helt utrolig bra bilde, en våt drøm!

Lenke til kommentar

hmmm....om det kommer skjermkort i min prisklasse med Directx10 i første kvartal neste år, tror jeg jeg venter....

Men om jeg da venter og kjøper et sånt kort på nyåret, vil det oppsettet jeg har satt opp passe?

LG skjermen så gei ut ;).

Så må jeg si tusen takk til dere som kommer med så gode råd og tips ;)

Lenke til kommentar
hmmm....om det kommer skjermkort i min prisklasse med Directx10 i første kvartal neste år, tror jeg jeg venter....

Men om jeg da venter og kjøper et sånt kort på nyåret, vil det oppsettet jeg har satt opp passe?

LG skjermen så gei ut ;).

Så må jeg si tusen takk til dere som kommer med så gode råd og tips ;)

7454982[/snapback]

Hva mener du med passe? Om et GeForce 8600 eller 8400 kort passer inn i det systemet du har satt sammen her?

Lenke til kommentar
Ja. o om det trengs et kraftigere system for å utnytte det bra nok

7455577[/snapback]

Nja.. Det trenger du ikke, hvis du ikke mindre du skal gå for en av de dyre GeForce 8800 kortene, både GeForce 8400 og 8600 passer fint med det systemet du har satt sammen..

Men hvis du vil vente Q1 neste år, så vil jeg også anbefale deg å se(altså når vi da har komme til det punktet når Geforce 8400/8600 er sluppet, og du skal kjøpe) etter hovedkort baster på nForce6, med tanke på at du ikke skal benytte deg av CrossFire, noe som du selvfølgelig ikke skal eller kan sålenge du skal ha GeForce8 kort..

Så ville jeg heller valgt et nForce6 kort, om du vil ha med SLi eller ikke må du avgjøre selv.. Ellers så skal det ha blitt sluppet en del hovedkort med brikkesettene: nForce650i Ultra og SLi, nForce680i Ultra og SLi Q1 neste år..

Ville anbefale deg å finne et Asus hovedkort med nForce680i.. SLi eller ikke velger du som sagt selv.. Hvert fall så er nForce680i (per dags dato) testet til det best ytende LGA775 brikkesettet.. Hvert fall med tanke på "Gaming"..

Du får krysse fingrene for at det har blitt sluppet noen Asus hovedkort med nForce680i brikkesett til greie priser Q1 neste år.. De som er å få ta i "nå", er jo litt dyrere utgaver, budsjett utgave kommer alltids litt senere..

Jeg skal selv skaffe meg dette systemet når hovedkortet er sluppet:

Mitt system

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...