htapio Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei Jakter på nytt Hi8 kamera siden jeg har en haug med kassetter liggende i det formatet som skal redigeres. Har også vært fornøyd med formatet, så jeg fortsetter en stund til og sitter heller på gjerdet og venter til kvalitet og priser på DVD og Harddisk løsningene bedrer seg. Nu vel, jeg trenger altså et Hi8 kamera med følgende features: Lyssterkt, klare bilder, god macrofunksjon, DV inn og ut, USB 2.0, event firewire, S-video, bredformat 16:9, bra lyd, god billedstabilisator, god optisk zoom Er det noen der ute som vet om en modell som kan matche de fleste av disse kravene så meld fra snarest Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) DV-inn/ut er det same som firewire, og det same som Sony kaller i.Link. (Kjært barn har mange namn...) Er ikkje sikker på om nokon Hi8-kamera har firewire i det heile. Det eine Sony har på nettsidene sine har iallfall ikkje det. Derimot kan det dyraste Digital8-kameraet spele av Hi8-kassettar, og det har både DV-inn og -ut, 20x optisk zoom og ekte 16:9 (i følge Sony.no). Dessverre berre elektronisk biletstabilisator, og ikkje S-video-utgang. Kameraet heiter DCR-TRV480. Endret 3. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå