Gå til innhold

SCSI virker ikke i OpenSUSE 10.1

Anbefalte innlegg

Jeg har en Philips SCSI CD-Brenner som ikke blir oppdaget og satt opp i OpenSUSE 10.1. Jeg begynte å lage nye kjerne med støtte for SCSI da jeg så at SCSI allerede var lagt til som støtte som modul(M).

Hvordan kan jeg da få SCSI CD-brenneren til å virke? Må jeg heller inkludere(*) SCSI direkte i kjernen?

Jeg så på listen over SCSI adaptere og alle de var satt som moduler(M). Hvis jeg ikke vet hvilken adapter jeg har hvordan kan jeg finne det ut uten å måtte åpne opp PCen og skru på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Philips SCSI CD-Brenner som ikke blir oppdaget og satt opp i OpenSUSE 10.1. Jeg begynte å lage nye kjerne med støtte for SCSI da jeg så at SCSI allerede var lagt til som støtte som modul(M).

Hvordan kan jeg da få SCSI CD-brenneren til å virke? Må jeg heller inkludere(*) SCSI direkte i kjernen?

Jeg så på listen over SCSI adaptere og alle de var satt som moduler(M). Hvis jeg ikke vet hvilken adapter jeg har hvordan kan jeg finne det ut uten å måtte åpne opp PCen og skru på den?

7416288[/snapback]

Mener å huske at jeg hadde litt problem med rekkefølgen av module lastingen i en tidligere versjon av Suse. Fant denne kommetaren: "modules som må lastes for tapebackup: dc395x_trm, scsi_debug, og st (i denne rekkefølge)". Dette var for en tidligere suse versjon, muligens 9.3. st trenger ikke du, da denne er for scsi tape. dc395x_trm er for scsi kontrolleren og scsi_debug ser ut til å hete scsi_mod nå. I tillegg trenger vel du en cd brenner modul.

Har ingen problem med 10.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...