DJViking Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en Philips SCSI CD-Brenner som ikke blir oppdaget og satt opp i OpenSUSE 10.1. Jeg begynte å lage nye kjerne med støtte for SCSI da jeg så at SCSI allerede var lagt til som støtte som modul(M). Hvordan kan jeg da få SCSI CD-brenneren til å virke? Må jeg heller inkludere(*) SCSI direkte i kjernen? Jeg så på listen over SCSI adaptere og alle de var satt som moduler(M). Hvis jeg ikke vet hvilken adapter jeg har hvordan kan jeg finne det ut uten å måtte åpne opp PCen og skru på den? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) lspci burde gi deg et hint hvis det er en pci adapter Endret 3. desember 2006 av Harkonnen Lenke til kommentar
krrm Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg har en Philips SCSI CD-Brenner som ikke blir oppdaget og satt opp i OpenSUSE 10.1. Jeg begynte å lage nye kjerne med støtte for SCSI da jeg så at SCSI allerede var lagt til som støtte som modul(M). Hvordan kan jeg da få SCSI CD-brenneren til å virke? Må jeg heller inkludere(*) SCSI direkte i kjernen? Jeg så på listen over SCSI adaptere og alle de var satt som moduler(M). Hvis jeg ikke vet hvilken adapter jeg har hvordan kan jeg finne det ut uten å måtte åpne opp PCen og skru på den? 7416288[/snapback] Mener å huske at jeg hadde litt problem med rekkefølgen av module lastingen i en tidligere versjon av Suse. Fant denne kommetaren: "modules som må lastes for tapebackup: dc395x_trm, scsi_debug, og st (i denne rekkefølge)". Dette var for en tidligere suse versjon, muligens 9.3. st trenger ikke du, da denne er for scsi tape. dc395x_trm er for scsi kontrolleren og scsi_debug ser ut til å hete scsi_mod nå. I tillegg trenger vel du en cd brenner modul. Har ingen problem med 10.1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå