DawnDusk Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Hei. Skal kjøpe ny laptop, og valget står hovedsakelig mellom to stykker: HP Pavilion dv6119 og HP Pavilion dv2130. Har sammenlignet begge to på prisguide.no, og forskjellige er små, men likevel vil jeg spørre litt: dv6119 har AMD Turion 64 og nVIDIA GeForce Go 7200 grafikkort med 256 MB grafikkminne. Skjermstørrelsen er 15,4" av typen WXGA. PRIS: 6600,- dv2130 har derimot Intel Core Duo og nVIDIA GeForce Go 7200 grafikkort med 128MB grafikkminne. Skjermstørrelsen er 14,1" av typen WXGA. PRIS: 8540,- Så spør jeg, som ikke har så altfor god peiling på hardware. Hvorfor er prisforskjellen så stor som 2000,-? Kommer dette av størrelsen, 14,1" mot 15,4", eller er det noe ved den magiske Intel Core Duo? Jeg skal hovedsakelig ha denne hjemme, så størrelsen med en 15,4" er helt OK. Maskinen skal brukes til nettsurfing, samt bilderedigering med Adobe Photoshop CS2 . Vil jeg da, når jeg f.eks bruker Photoshop, merke noen forbanna stor forskjell på disse to maskinene? Eller vil de etter alt, komme ganske likt ut? Størrelsen er som sagt ikke noe problem, men jeg vil ha en som kan kjøre Photoshop CS2 uten alt for store problemer. Har planer om å oppgradere til Windows Vista - vil Intel Core Duo være smart da, eller er det ett fett? Hvis det er andre som har tips til en annen bærbar som er mellom 14-15" og har god skjerm samt hardware til PS, så kom gjerne med tips. Pris helst mellom 6000 - 8000,-, men kan være 8500,- Takker for alle svar! Endret 3. desember 2006 av freq_flyer Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg tror det er pga. prosessoren ja. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 prøv å finne en pc med Core 2 duo! mye bedre prosessorer, når du bruker photoshop går renderinga mest på cpu, hvis jeg ikke tar feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå