muffe Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hvilken windows emulator er best? Har ikke planer om å kjøre noe som helst stabilt, men det hadde vært artig å prøve. Tenkte mest på office XP. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Valget står typisk mellom Wine som er en egen implementasjon av win32-API'en, slik at du i (prinsippet) slipper å ha MS Windows. Ulempen er at ikke alle programmer funker (noen funker halvveis, andre ikke i det hele tatt). Har ikke selv prøvd Office XP i Wine - bruker alltid OpenOffice isteden. Det skader ihvertfall ikke å prøve Wine først, den er jo tross alt gratis. Ellers kan du bruke VMWare, som er en totalt annerledes løsning som lar deg kjøre flere OS på virtuelle maskiner. Da kan du f.eks kjøre Windows i et vindu på en Linux-maskin. Da slipper du de fleste problemene knyttet til Wine, men til gjengjeld er VMWare dyrt, pluss at du også må ha Windows installert. Du bør også ha mye RAM for å kjøre VMWare effektivt. Ellers kan du som sagt bruke OpenOffice isteden, det er den desidert enkleste og billigste løsningen :smile: EDIT: Falt visst ut noen ord istad - dårlig tastatur ass! [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-11-17 22:00 ] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Du kan jo også installere Windows 95. Det er vel den mest ustabile emulatoren som finnes??!!?! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Hvor finner jeg wine? Hvis jeg søker på det, får jeg bare opp en masse sider om vin (wine=vin). Lenke til kommentar
dnort Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 08:52, skrev muffe:Hvor finner jeg wine? Hvis jeg søker på det, får jeg bare opp en masse sider om vin (wine=vin). Søkte på 'wine emulator' i google og den første siden jeg fant var: http://www.winehq.com/ Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hvis du virkelig ønsker å kjøre office på Linux er Codeweavers Wine utgave den aller beste. Det er en spesialtilpasset wine utgave som kan kjøre office. Den koster penger, faktisk 55 $. Stakkarene har måttet emulere alle bugs i win32 api for å få til Office og en slik jobb vil vel ingen gjøre gratis :smile: Her er linken http://www.codeweavers.com/home/ Ellers støtter jeg siste taler, hva er galt med OpenOffice? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Wine = Wine is not an emulator. Så det så :smile: (fikk bare lyst å nevne det siden den ble fremstilt som en emulator her) Flisespikkeri kalles det :smile: Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 08:52, skrev muffe:Hvor finner jeg wine? Hvis jeg søker på det, får jeg bare opp en masse sider om vin (wine=vin). http://www.google.com/linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå