Koma Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hei! Jeg vet dette kanskje et enkelt spørsmål, men jeg er ny på dette med bærbar og skal kjøpe meg en bærbar ACER 273XV i morgen. Jeg lurer derfor på hva dette betyr: 1. 20GB Ultra-DMA 100HDD (20GB er jo klart hva betyr, men det andre. Hvor mange rpm kan jeg forvente meg?) 2. Når det står 8xDVD-ROM, betyr dette at jeg kan spille av CD-ROM også på denne? Takker for all råd og veiledning. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 ATA-100 henviser til overføringshastighet mellom disk og maskin. Ihvertfall teoretisk... RPM har ikke noe med dette å gjøre. Ja, du kan også lese vanlige CD'er. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Vanskelig å si hva du kan vente deg av rpm. Det vanligste i bærbare er vel rundt 4200. Noen litt dyrere disker har vel også 5400. Jeg bygget nettopp en kartplotterpc for bruk i båt, og kjøpte en 10GB IBM bærbar harddisk. Den hadde 4200rpm. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Newbie sier han? Vil nå ikke akkurat kalle signaturen hans for "newbie"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå