B4stian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Trenger hjelp til to ting her og håper noen kan gjøre det kjapt, eksamen er i morra. - Polymonfunksjoner - Andregradsfunksjoner Jeg har ikke peil og boka gir meg dårlig med eksempler... En andregradsfunksjon er f.eks: f(x) = x2 +2x - 3 En polymonfunksjon er f.eks: g(x) = 0,5x2 + 2x2 - 3x - 2 Noen som orker å forklare hvordan jeg skal regne det ut og tegne de? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Er ikke det bare å bruke andregradsformelen? Nekter å tro det ikke er et eksempel på det i boka di. Når du skal tegne de er det bare å bruke table på lommeregneren, og sette inn verdiene i et koordinatsystem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Du kan si det sånn... det fine er at jeg ikke har en kalkulator med grader. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 0,5x^2+2x^2 er ikke det 5/2x^2? er da bare å bruke abcformelen =) ax^2 + bx +c = se den blå boka for å tegne den finner du på noen xverdier, feks fra -10 til +10 med hopp på en og så setter du verdiene inn for x og regner ut y, da får du (x,y) som du setter inn i koordinatsystemet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 0,5x^2+2x^2 er ikke det 5/2x^2? er da bare å bruke abcformelen =) ax^2 + bx +c = se den blå boka for å tegne den finner du på noen xverdier, feks fra -10 til +10 med hopp på en og så setter du verdiene inn for x og regner ut y, da får du (x,y) som du setter inn i koordinatsystemet 7417103[/snapback] Det var til andregradsfunksjoner? Beklager, men har hardt for dette akkurat nå... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) GraphCalc er genial for å se hvordan grafer ser ut. Enkel gjennomgang av andregradsfunksjonene: f(x) = x² g(x) = 2x² h(x) = x² + 1 i(x) = x² + x Endret 3. desember 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Ah...takk. Men hvordan i ******* kan jeg regne meg fram til det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Er bare å skifte ut xene med verdier så du får yverdier. Her ser du at fra -3 til +3 er lurt, og så tar du med hopp på 0.5 og lager en tabell for det og plotter det. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Trenger hjelp til to ting her og håper noen kan gjøre det kjapt, eksamen er i morra. - Polymonfunksjoner - Andregradsfunksjoner Jeg har ikke peil og boka gir meg dårlig med eksempler... En andregradsfunksjon er f.eks: f(x) = x2 +2x - 3 En polymonfunksjon er f.eks: g(x) = 0,5x2 + 2x2 - 3x - 2 Noen som orker å forklare hvordan jeg skal regne det ut og tegne de? 7415816[/snapback] "Polynom" kanskje? Edit: Never mind.. For seint med rettskrivning på eksamen nå. Med mindre trådstarter må ta den om igjen.. Endret 14. januar 2007 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå