P0nduz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei Er på utkikk etter et c2d hovedkort til max 1400 kr skal overklokke. kunne installere os på sata disk uten diskettstasjon trenger i tillegg min 4 usb porter bak min 5 sata porter mulighet for å koble lyd i front er fint men ikke noe must. pci-express skal være ATX. helst 3 pci porter men 2 går bra. Merker: ASUS, ABIT, og kanskje msi? sett litt på: 1. Asus P5B 2. Asus P5B-E 3. ABIT AB9 PRO 4. ABIT AB9 Noen som vet hvordan disse er og klokke med? på forhånd takk for inspill og hjelp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Alternativ 3 0g 4 utelukker seg selv, da de krever diskettstasjon. Foreslår Gigabyte DS3 (du må selv sjekke om det dekker behovet ditt). Ellers så skal P5b være helt greit. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 kanskje jeg må grave fram en diskettstasjon da. ser ut som ABIT AB9 PRO er kortet for meg:) noen her på forumet som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Ser ut til at du ikke trenger diskettstasjon til AB9 pro, var litt rask. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ifølge noen andre poster er det mye feil på abit korta... Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 er det mye feil på pro utgaven også? lest at den skal være bedre enn non-pro utgaven noen som kan bekrefte avbekrefte, eventuelt linke til en post? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 les tredje innlegget! *stolt over å klare å finne d igjen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=675133 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 ooops, ser nå at det virker som de har fikset d i pro utgaven... gå for abit'en pro du Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 da blir det abit ab9 pro og Zalman CNPS9500AT fra komplett i mårra:D *glede seg* asrock kortet klarer jo ikke å oppdatere bios eller klokke mer enn 10 mhz så da bytter jeg fanskapet:d takker for hjelp Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Si ifra her hvordan det går å installere Windows på kortet, om du trenger driverdiskett eller ei. Lurer selv på å kjøpe dette kortet. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Dersom du skal kjøre RAID må du ha driver til ICH8 i RAID modus - dette gjelder alle HK så vidt jeg vet. MEN setter du kontroller'n i IDE modus trenger man ikke diskett under installasjon av Windows. Har selv AB9 Pro og det er et dønn stabilt kort..... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Dersom du skal kjøre RAID må du ha driver til ICH8 i RAID modus - dette gjelder alle HK så vidt jeg vet. MEN setter du kontroller'n i IDE modus trenger man ikke diskett under installasjon av Windows. Har selv AB9 Pro og det er et dønn stabilt kort..... 7427594[/snapback] Kanskje et dumt spørsmål, men IDE-modus innebærer full SATA-hastighet og ikke dårligere ytelse? Jeg har ABIT NF7-S nå, og med det kortet må jeg også trykke F5 når Windows-installasjonen starter for å legge inn SATA-/RAID-drivere, og det er egentlig ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 det ble heller asus p5b de på komplett anbefalte det i stede:) og det korte er som en drøm mye bedre enn gamle asrock kortet Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Diskett? Har ennå ikke opplevd et eneste hovedkort man må ha drivere på diskett for å installere Windows Vista Man kan jo ha driverene på en USB penn eller CD plate. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 det ble heller asus p5b de på komplett anbefalte det i stede:) og det korte er som en drøm mye bedre enn gamle asrock kortet 7436229[/snapback] Hvorfor P5B over AB9 Pro? Og det er jo så mange versjoner av P5B. Hvilken valgte du? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hmm Asus over ABIT ?? Det er iallefall en gåte.... Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 den versjonen av p5b som det er linket til i første post den heter vel bare p5b. Hørte bare på komplett egentlig derfor det blei det også spare litt penger da jeg ikke har så mye for tida. de mente det var et like godt kort om ikke bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå